blodtypedietten i praksis

*Nemi*

Glad i forumet
Er det noen som har peiling på blodtypedietten? Jeg er 0, og skal da helst ikke spise kornprodukter, og blant annet svinesteik.
Hvordan får jeg til det, hva skal jeg spise? Og hvordan får man det til med resten av familien? Vi spiser jo liksom vanlig husmannskost, kjøttkaker og poteter, og minst 2 brødmåltid om dagen.

Ingen? Søren da... [8D]

ORIGINAL: Mammaen til Marcus

http://www.dadamo.com/yourbloodtype.htm

Så har jeg hatt en del om d på skolen men husker ikke i hue hva du bør spise men fant dette på nett:

Blodtype 0 : Sterk leder som stoler på egne krefter...

KJØTTETER
STERKT FORDØYELSESSYSTEM
STERKT IMUNSYSTEM
INTOLERANT OVERFOR ENDRINGER I KOSTHOLD OG MILJØ, TRENGER Å LEVE PÅ ET HØYPROTEINKOSTHOLD OG HA HØY FYSISK AKTIVITET
TAKLER BEST STRESS MED INTENS FYSISK AKTIVITET
KREVER ET EFFEKTIVT STOFFSKIFTE FOR Å HOLDE SEG SLANK OG ERNERGISK
Fremmer stoffskiftet:
tang (inneholder jod) sjømat, salt med jod (men best fra sjømat fordi natrium kan føre til høyt blodtrykk og ødemer) lever, rødt kjøtt, bladkål, spinat og brokkoli.

Hemmer stoffskiftet:
Hvetegluten,mais,kål, rosenkål blomkål og sennepsblader (sikker mange som bruker det.. )

Kilde: Blodtypedietten (P. D`Adamo & C. Whitney 1999)

Så ketolyse kost ser ut til å være d som gjør deg slank og holder deg slank egenlig..kjøtt av alle typer og grønnsaker[;)] Kutt karbohydratene og hveteproduktene..altså..ikke spis brød,d gjør at du eser ut med andre ord...feks..hehe[8D]

Jaja...men slik bør en spise med blodtype O ivertfall [:)]

Tusen takk!!! [:D]  Det så vanskelig ut, hmmm... brød er jo nærmest basisen i kostholdet. 

ORIGINAL: Mammaen til Marcus

Nei..hehe..brød er faktisk ikke noe basis..man trenge ikke brød for å leve..basisen er de tre gruppene fett,protein og karbohydrater. Men d er nok d som faller de fleste inn ja at brød er en nødvendighet og få greier seg uten d..men d er jo vanesak og...og skal man skife til blodtypedietten må man leve slik hele tiden.

Det var det jeg mente, det er basisen i MITT/VÅRT kosthold. [:)]  Skal nok mye til for å klare å snu det... Jeg som hadde en teori om at man fikk bedre helse av å spise riktig mat i forhold til blodtype. Hva starter man dagen med da? Biff av hjort?
Her går det i enten yoghurt og frukt, skive med pålegg, frokostblanding med melk, eller havregrøt. Finnes det ikke forslag til menyer/oppskrifter et sted? (ja, jeg har googlet, men er elendig på sånt)

Back
Topp