Blodtype 0-

fruKnudsen

Forelsket i forumet
Andre med denne blodtypen, som er gravide for 2.gang?

Hvordan er nå dette? Er det sånn at kroppen kan støte bort barnet, og er dette noe fastlegen (og blødprøver) følger med på?
Kom på at jeg glemte å spørre om det sist.. :/

Oj, det veit jeg ikke.. Men dersom blodtypen din er en risiko for barnet ditt så følger de nok sikkert med på det.

Jeg er A+.. Regner med det er normalt?

Det ble tatt blodprøve av ditt første barn og hadde h*n en annen type enn din fikk du en sprøyte sist etter fødselen. Jeg er og -0 og fikk sprøyte i rumpa begge ganger.

jeg har den blodtypen, og fikk sprøyte i stumpen etter fødsel forrige gang, den sprøyten gis slik at du ikke skal utvikle antistoffer neste gang du går gravid.(mener jeg å huske) kommer vel ann på hvilken blodtype barnet har også, om du får sprøyten eller ikke.

jeg tok to ekstra blodprøver for å sjekke i uke 26 og 36 om jeg ikke husker feil, men dette er noe som fastlegen din har styring på. uansett så vil de holde styr på om du skulle utvikle antistoffer.

men jeg skjønte på jm og lege sist at dette er noe som omtrent ikek finnes lengre pga god oppfølging i svangerskap, men som var et stort problem før i tiden da man ikke hadde den oppfølgingen og ofte fikk 5-6 barn. for det blir vel verre jo flere svangerskap du har, hvis du ikke får sprøyte.

Jeg er også rhesus-negativ, men husker aldri gangen i det der...

Jeg fikk sprøyte både etter forrige fødsel, og etter begge de to abortene jeg hadde.

Samboer har også RH-, så jeg må vel ta sprøyte uansett.

Back
Topp