Blodtrykkshopp

rosa.sommerfugl

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Junilykke2018
❤ Juliskattene 2018 ❤
Julikulene 2020
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Blodtrykket mitt har siden starten av svangerskapet vært stabilt på rundt 90/55. På forrige kontroll her om dagen var det plutselig på 110/77. Urinprøven var helt fin. Noen som har erfaringer med at blodtrykket plutselig øker? Skal tilbake på kontroll i morgen for å sjekke på nytt.

Normalt blodtrykk regnes som under 120/80, så du er fortsatt godt innafor :)

Blodtrykket ditt har jo vært veldig lavt.. mitt varierer mellom 85/55 og 105/70, og alt i mellom. Men som regel under 100/70, og oftest 90/60 ca.

Normalt blodtrykk regnes som under 120/80, så du er fortsatt godt innafor :)

Jordmor syntes det var litt rart at det hoppet såpass opp på 1.5 uke. Hun sa vi var oppe på normalen men måtte passe på at det ikke stiger ut av kontroll :)

Mitt har vært litt høyere enn normalt (min normal) noen ganger, men det er når de har målt rett etter jeg har kommet inn til timen. Man skal faktisk sitte å slappe av i 10 min før blodtrykket måles for at det skal være et reelt hviletrykk.. Blodtrykket ditt er jo uansett innenfor normalen[emoji1][emoji108]

Blodtrykket mitt har siden starten av svangerskapet vært stabilt på rundt 90/55. På forrige kontroll her om dagen var det plutselig på 110/77. Urinprøven var helt fin. Noen som har erfaringer med at blodtrykket plutselig øker? Skal tilbake på kontroll i morgen for å sjekke på nytt.

Det skjedde meg sist, og da ble jeg 50% sykemeldt fordi legen syntes det var et litt for stort hopp (han og jm kontrollmålte med en dags mellomrom). Men mitt økte litt mer, var plutselig 120/85 som var veldig høyt til å være meg (pleide å ha 90/70, 90/60). Med redusert sykemelding sank det til ca 110/70, så legen konkluderte med at det kunne være økt pga stress/jobb. Lurt med en ekstra kontroll for deg:)

Har hatt 90/55 selv i hele svangerskapet, men ved sist kontroll var det en del høyere. Er likevel normalt og jordmor sa at det like godt kunne skyldes ytre faktorer den siste gangen, hva nå det vil si:-p

I dag var undertrykket nede på 55 igjen, så det var nok heldigvis bare eksamensnerver:bookworm:

Back
Topp