Blodtrykksfall

Lambi_tt

Elsker forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Marshmallows2021
Flere som sliter med dette? Var veldig plaget med dette sist også, men ikke før mye senere i svangerskapet.
Kjenner det kan by på utfordringer med en 2,5 åring i hus:yuck:
Allerede fallt pm 2 ganger og vi har vært våkne i 45 min. Klarer som regel å holde det unna om jeg bare har meg selv å ta hensyn til. Men mini her må jo få hjelp av mammaen siden pappa jobber natt :sour:

Jeg sliter med det samme, det kom med en gang, før positiv test. Jeg må reise meg opp 2-3 ganger før huet henger med. Jeg må rett og slett gjøre alt veldig sakte for å gi kroppen tid, ellers må jeg bare sette meg igjen.

Jeg har det også, og spesielt ille er det når jeg står opp om natta for å tisse. Da klarer jeg å holde meg på bena selv om synet svikter i et par sekunder.

Jeg sliter med det samme, det kom med en gang, før positiv test. Jeg må reise meg opp 2-3 ganger før huet henger med. Jeg må rett og slett gjøre alt veldig sakte for å gi kroppen tid, ellers må jeg bare sette meg igjen.
Huff, ja føler med det. Så slitsomt! :meh:

Jeg har det også, og spesielt ille er det når jeg står opp om natta for å tisse. Da klarer jeg å holde meg på bena selv om synet svikter i et par sekunder.
Rart hvor fort det kommer. Måtte rett og slett legge meg på gulvet i gangen i dag tidlig. Følte beina svikta helt.

Ja! Jeg sliter også en del med dette. Det startet kjempe tidlig (før positiv test), så jeg skjønte ingenting. Måtte plutselig hive meg ned på bakken for å ikke falle. Det hjalp så klart når legen tok meg av bt-medisiner, men fortsatt har jeg en del bt-fall. Jeg setter meg bare rett ned når de kommer for å unngå å gå i bakken. Har også en 2,5 åring hjemme, så kjenner utfordringen.

Jepp, og har hatt det sånn i to svangerskap tidligere.
Starte dagen så rolig som mulig, gi hodet og kropp tid til å starte dagen. Drikk mye vann, hold måltidene (gjerne spis noe på senga før du står opp). Ved krisetilfeller har det hjulpet med litt lakris (men det skal man visstnok ikke spise så mye av i svangerskapet.

Veldig! Kombinert med lav puls. Jeg skrev et innlegg om det tidligere, men var nok ikke så mange som opplevde det samme så tidlig. Jeg har bare innsett at livet må tas slow mo. Da går livet best. Gå sakte, reise seg sakte, spise/drikke sakte... 80 år

Hadde det på slutten i forrige svangerskap. Måtte sitte på gulvet i dusjen bl.a.. Merker det av og til allerede nå, 8+6, krysser fingrene for at det ikke tar seg opp :dance018

Våknet i dag og hele rommet gikk rundt når jeg åpnet øynene. Akkurat som om jeg var full, men mye verre. Roet seg etter kanskje 20 sekunder. Så prøvde jeg rolig å reise meg, men måtte sette meg igjen for å ikke svime av. Er dette blodtrykksfall kanskje? Var forferdelig ekkelt. Sto opp og spiste litt, men måtte legge meg igjen for jeg var så svimmel :(

Våknet i dag og hele rommet gikk rundt når jeg åpnet øynene. Akkurat som om jeg var full, men mye verre. Roet seg etter kanskje 20 sekunder. Så prøvde jeg rolig å reise meg, men måtte sette meg igjen for å ikke svime av. Er dette blodtrykksfall kanskje? Var forferdelig ekkelt. Sto opp og spiste litt, men måtte legge meg igjen for jeg var så svimmel :(
Høres ut som blodtrykksfall ja, veldig ekkelt :arghh:

Back
Topp