Blodtrykksfall?

Snart-mamma-til-3

Glad i forumet
Novemberskattene 2014 <3
Hei!
For en times tid siden ble jeg plutselig kjempe dårlig, det begynte å prikke og svartne for øynene, ble svimmel, kaldsvettet og hørte veldig dårlig.. Var på jobb når dette skjedde (jobber natt) så måtte sitte meg ned på huk å ta meg 5 minutter før jeg turde å gjøre noe mer. Dette har skjedd 2 ganger før og men ikke tenkt så veldig mye over det da. Men siden jeg er gravid nå så ble jeg litt bekymret :/ skal til jordmor idag 12.30 så skal ta det opp med henne da, men lurte på om dere har noe erfaring med dette ? :/ skikkelig ekkelt når det skjer...

Det er veldig ekkelt! Jeg hadde det ganske ofte når jeg gikk med forrigemann i 2016 og har også hatt det noen ganger nå, akkurat slik du beskriver. Får det særlig om jeg reiser/beveger meg brått eller/i kombinasjon med litt lite væskeinntak i løpet av den siste tiden. Godt du skal til jordmor i dag så du får tatt det opp iallefall [emoji4]

Høres ut som blodtrykksfall, utrolig ekkelt. For meg er det essensielt å drikke myyye vann ila dagen. Håper jrdmor har gode råd.

Jeg har også blitt mer svimmel de siste dagene. Skal på kontroll først i neste uke. Vil gjerne høre hva jordmor sier til deg.

Det er vanlig når man er gravid. Jeg hadde det sånn hele forrige graviditet og igjen nå. Jeg har litt lavt blodtrykk når jeg ike er gravid også, men veldig lavt når jeg er gravid. Endte opp på legevakta for 3 uker siden, med 85/50 i blodtrykk. Å spise/drikke hjalp ikke, så jeg klarte ikke gå fra jobben, var kjempesvimmel i timesvis. Men det er helt ufarlig. Bare veldig plagsomt.

Pass på å drikke ofte, spise nok, og gjerne spise litt mer salt (salt øker blodtrykket)

Jeg har også blitt mer svimmel de siste dagene. Skal på kontroll først i neste uke. Vil gjerne høre hva jordmor sier til deg.
Hun sa det ikke var farlig men at jeg måtte huske å spise og drikke nok (Er ikke flink til noen av delene egentlig) også reise meg rolig opp fra sittende/liggende når jeg skal opp å stå

Hun sa det ikke var farlig men at jeg måtte huske å spise og drikke nok (Er ikke flink til noen av delene egentlig) også reise meg rolig opp fra sittende/liggende når jeg skal opp å stå
Er nok ikke flink nok til å hvile, spise osv her heller med en ettåring som ikke er i form og krever sitt...

Sliter masse med det. Hjelper også å unngå og bli for varm og oppholde seg på steder med dårlig luft. Jordmor sa til meg at det er viktig å sette seg ned når man får det, hvis ikke kan man fort svime av.

Jeg sliter veldig med blodtrykksfall. Blir så svimmel innimellom at jeg ikke har turt å kjøre bil engang. Våkner noen ganger på natta at rommet går rundt, føler meg nesten litt full [emoji23]

Back
Topp