Blodtrykksfall

Sara123

Flørter med forumet
Hei jenter!

I dag fikk jeg et blodtrykksfall på jobben, alt bare svartnet for meg. Jeg ble kjempe svimmel og helt spagetti ben. Dro hjem fra jobb etter dette hadde skjedd og det første jeg gjør når jeg kom ut døra var å spy opp mye vann jeg hadde drukket klarte ikke å styre meg :P Når jeg kom hjem dro jeg på legevakta for å sjekke om alt var bra med blodet og trykket. Og det var heldigvis det, jeg blir så engstlig. Men er dette er tegn på at jeg skal begynne på jerntabeletter eller burde jeg vente til uke 20? er i uke 19 i morgen.

Er det andre som har opplevde dette i svangerskapet?

Hørtes ubehagelig ut!! Har ikke opplevd før så dessverre ingen gode svar til deg

Jeg hadde det mye med forrige mann. Var visst ikke farlig og jeg jobbet fullt hele svangerskapet. Passet på å spise jevnt, drikke mye og ikke reise meg for fort!

Sent from my iPhone using BV Forum

Hmmm. Har aldri opplevd det, men bra at alt stod fint til når du var på legesjekken. Skal man ikke ta jerntabelleter før i uke 20?

Du bør nok sjekke om du har nok jern. Men trenger ikke å være pga jernmangel. Jeg har også blodtrykksfall ukentlig, men har sjekket alt som er og er ok! Eneste er lavt blodtrykk.. det er veldig ubehagelig, spesielt de første gangene. Men om du får det flere ganger så hjelper det å legge seg rett ned med beina opp;) også ikke reis deg brått opp;)

Jeg hadde lav blodtrykk i hele svangerskapet sist og nå. Det er ikke nødvendig pga. jern mangler, jeg hadde bra med jern på begge svangerskap. Som ble skrevet opp er det viktig med jevne mat og at du ikke reis deg brått opp. Jeg fikk beskjed fra legen min at dette er ikke farlig, en skal være obs på høyblodtrykk.

Sniker fra september (men med termin 27. kan jeg vel like gjerne ende opp her sammen med dere). Jeg slet veldig med blodtrykksfall i forrige svangerskap og har begynt å få det nå også. Det er greit å få sjekket jernlagrene, men de kan være helt fine selv om du opplever blodtrykksfall. Og blodtrykksfallet i seg selv er ikke farlig, bare ubehagelig.

Pass på å få i deg mye væske, ikke reis deg for brått, prøv å ikke sitt i samme stilling for lenge (dette er gjerne utløsende for meg) og sett eller legg deg ned når du kjenner det kommer slik at du ikke faller og skader deg (jeg snakker av erfaring siden jeg forrige gang ikke ville innrømme at jeg ikke var helt i 100 :-p ).

Jeg har blodtrykksfall hele tiden, mangler ikke jern men blodtrykket er lavt og jeg svimer mye av. De sier væske skal hjelpe, synes ikke det hjelper så mye selv. Ellers i det siste har jeg spist mye lakris og det har faktisk hjulpet.

Jeg må ta jerntabsletter siden jeg hadde tydeligvis blodmangel. Men har slitt med dette siden jeg var lita ;o

Hørtes ekkelt ut! Sjekk det opp med legen, både blodtrykk og evt jernlageret :-)

Sent from my iPad using BV Forum

Lav blodtrykk og blodtrykksfall skal ikke ha noen med jernmangel å gjøre. Har du påvist lav jern lager, så kan du ta tilskudd. Det skal ellers ikke være nødvendig.

Back
Topp