Blodtrykksfall

Gollemor

Forumet er livet
VIP
Noen som er plaget med det?
Jeg har det oftere og oftere nå, til og med i inaktiv tilstand.. Så jeg ringte jordmor i dag. hun ble bekymret og ba meg kontakte lege i morgen. 
Og hun ville jeg skulle unngå bilkjøring og slike ting om det lot seg gjøre. 

Har relativt høyt blodtrykk, men plutselig så detter det så fort og så lavt, at jeg svimer av om jeg ikke legger meg ned og får opp beina!
Flere med dette?

Jeg trodde det var det jeg hadde, for jeg opplever det du beskriver, men det var lav blodprosent hos meg. Det eneste jeg fikk beskjed om da jeg spurte hva jeg kunne gjøre var at jeg måtte ta det rolig når jeg reiser meg opp :p

Blodtrykket mitt er det samme som ved forrige kontroll (10uker siden), så det er helt fint.
Men allikevel føler jeg plutselig at jeg "svinner hen" og må få i meg noe frukt, drikke eller bare legge meg ned.. Utrolig irriterende!

Jeg hadde blodtrykksfall som gravid, det kunne komme f.eks. mens jeg tømte oppvaskmaskinen, eller mens jeg satt helt stille foran dataen. Iallefall var det det jordmor mente det var, det føltes som om det plutselig bare snurret rundt og jeg ble helt lett i hodet. 
Det gikk over av seg selv da, og svangerskap og fødsel ble ikke påvirket av det. 

Back
Topp