Blodtrykksfall-svimmel og svartner

Juni16

Forelsket i forumet
Oktobermirakler 2013
Hei jenter. Jeg har opplevd en del blodtrykksfall i det siste. Jeg svimler helt, alt går rundt og det svartner litt for meg. Jeg har ikke svimt av enda, men det kjennes ut som om det skjer hver gang. Kan det være noe galt? Har ikke opplevd dette før, så må ha med graviditeten å gjøre.

Jeg er ikke noen lege, men kan jo hende du har lavt blodtrykk, og at du da merker dette hvis du reiser deg fort osv. Tror det er ganske vanlig å ha lavt blodtrykk når man er gravid, uten at jeg kan si noe sikkert. Mener å huske at jeg hadde det i mitt forrige svangerskap. Viktig å spise med jevne mellomrom, og drikke nok :) Lykke til, og håper du kommer deg ;)

Jeg hadde det i forrige svangerskap. Begynner å kjenne det nå også. Viktig. Spise ofte, ikke bli for varm og ikke reise seg brått...

Veldig vanlig at blodtrykket blir enten høyere eller lavere i graviditet. I ditt tilfelle høres det ut som det er lavt. Da er det veldig viktig å drikke mye, spise bra, tenke på å ikke reise seg for fort, ikke stå oppreist for lenge, og få i seg salter. Derfor er det bra å drikke farris. Blir det for ille, kontakt lege :)

Back
Topp