Blodtrykksfall hos barn.

_Nanne_

Forumet er livet
VIP
Noen av dere som har vært borti det?
Min sønn er plaget av det noen morgener. Han omtrent segner sammen, og blir heeeelt hvit i ansiktet - tilogmed leppene blir helt hvite og han blir fjern.
Heldigvis kommer han seg relativt raskt, men de to siste gangene har det kommet litt oftere og han bruker lengre tid på å komme seg igjen.

Oppigjen

Sikker på at det er blodtrykksfall og ikke lavt blodsukker?
Jeg har det i perioder og da svartner det nesten for meg. Må bare sette meg ned så fort som mulig.
Kan feks ikke dusje før jeg har spist når jeg har det sånn.
Et glass juice gjør susen.
Hvis det er det...

har du tatt opp dette med legen til sønnen din..? kan jo være greit og fått undersøkt så det ikke ligger mer bak en lavt blodsukker/blod trykk..

Vi har vært hos legen, og det var ho som sa det var blodtrykksfall og ikke blodsukkerfall.
De tok blodprøver der, og da skjedde det igjen - så da var ho sikker på at det var blodtrykket og ikke blodsukkeret.

Legen sa det var vanlig for barn og unge i "vokse-alder", men jeg har aldri hørt om det før så jeg tenkte å høre her om det var flere som hadde vært borti det :)

Min sønn hadde en episode i bhg da han var ca 15 mnd...Etter dupp hadde de tatt han opp, og han ble helt livløs og så blek i ansiktet at han var mer grønn enn hvit, og blå rundt munnen...Har vel egentlig ikke fått noe svar på hva dette var, men det kan jo virke som det var bt fall, eller lavt bls. Skikkelig ekkelt var det hvertfall!!!

Vet ikke om det er der samme, men Lillesøstra mi var sånn når hun var liten, av og til besvimte hun også.var em kombinasjon av at hu drakk for lite væske og at det var trangt i munne n. Ble mye bedre når melketennene ble borte og når tannreguleringen kom på plass ble det helt bra. Var mye sånn lege styr og pusteteknikk øvelse og sånn hun måtte igjennom.

tenkte litt på eplepsi også jeg da.. er mange grader av det.

Legen var ikke så bekymra for at det var noe annet siden dette alltid oppstår rett etter han har stått opp (utenom den gangen han tok blodprøve da) men hvis det fortsetter andre tider av døgnet og hyppigere kommer jeg nok til å ta kontakt med de igjen.

Er jo mest ekkelt, men man vet det går relativt fort over og det bare er å "ri det av"

Back
Topp