blodtrykksfall -flere?

sawyer83

Flørter med forumet
Er det flere som sliter med blodtrykksfall?

Var på helgø og sko handle middag. Kjennte at jeg ble mer oh mer svimmel. Skikkelig ekkelt =/ ble ordentlig kvalm og fekk svimeføelse. Har hatt litt blodtrykksfall i svangerskapet men denne gangen var det skikkelig ille.

Ringte til samboeren min som reiste i full fart fra jobben og hentet meg.

Han var helten min i dag =)

Er så glad for at jeg har en så god mann som stiller opp uten å blunke =)

Det er en ekkel følelse. Jeg hadde det i forrige svangerskap, en gang svimte jeg av, men heldigvis så mamma det, så hun tok meg imot... Er bekymret for at det skal skje i dette svangerskapet oxo.

Jau!! Har vært sykemeldt en stund p.g.a. det. Et par timer på beina, så går det trill rundt og blir tungpustet og føler jeg går i bakken når som helst.. Har heldigvis ikke gjort det, da. 

Men har hatt lavt blodtrykk en stund, så er generelt sett sløv og sliten konstant. 

Stakkars far i huset, må stå på og ordne alt, da konen ikke klarer så mye mer enn å slenge på en klesvask og kanskje en gang innimellom, lage middag :P

...godt vi har sånne hverdagshelter som mennene i våre liv ;)

Jupp. Var hos legen i dag også, å hun syntes jeg hadde litt lavt blodtykk.
Men det hjelper å spise lakris har jeg hørt. Selv må jeg drikke vann, så
går det over :)

synes det har blitt værre nå den siste uken her. særlig når jeg reiser meg for fort opp. var hos jordmor i går, og der var BT 90/50. Hun sa det visstnok var vanlig at BT synker i andre trimester. har ellers lagt rundt 110 systolisk.

Er desverre endel plaget med det, og her svimer jeg helt av. Blodtrykket mitt er visstnok fint (husker ikke tallene i farten, sjekket på helsestasjonen i går), men..

Her har det gått dit hen at vi har måttet "lære" de to store ungene (7 og 9 år) hva de skal gjøre hvis mammaen detter på gulvet, og jeg må hele tiden sørge for å ha noe å holde meg fast i når jeg handler, og/eller ha en stol i nærheten. Maks 10 min på bena omgangen, for deretter å sitte 20-30 min, gjør at jeg har lært meg til å gjøre masse ved hjelp av en kjøkkenstol :p

litjejenta skrev:
Jupp. Var hos legen i dag også, å hun syntes jeg hadde litt lavt blodtykk.
Men det hjelper å spise lakris har jeg hørt. Selv må jeg drikke vann, så
går det over :)

Jeg har slitt med blodtryksfall i flere år. Unngår det så lenge man drikker nok vann. Men etter at jeg ble gravid har det blitt mye verre. Klarer ikke unngå det lenger. Må drikke ved nattbordet morgen og kveld. Dette hjelper noe. Men det har visst med hormoner å gjøre sa legen min så det kan ta lenger tid enn vanlig å komme seg etter en episode. Ble plaget fra uke 7ca er nå i uke 17.

Når jeg blir dårlig må jeg legge meg ned med hode til gulve. Kommer så fort at jeg ikke rekker å forflytte meg. Så setter jeg meg opp og drikker vann. Jeg fikk lakris dilla for to uker siden og har faktisk ikke hatt noe blodtrykksfall disse to ukene! Så det hjelper kansje med lakris ?

Lakris binder vann i kroppen slik at blodtrykket KAN holde seg stødigere. Det funker ikke for alle, men det funker for noen. Bare pass på at dere ikke stappet i dere så mye at dere får ødemer. Jeg ligger på 100/55 i BT, hvilket er lavt men normalt for meg. De gangene jeg da får blodtrykksfall, så går jeg rett i gulvet. Kjenner når det kommer, så da legger jeg meg ned så raskt jeg kan. Noen ganger rekker jeg det, andre ganger ikke. Får bare leve med det en stund til, gitt.

Hadde det forrige gang. For meg hjalp det og altid ha litt juice i veska. Så snart jeg ble uggen drakk jeg litt. Hadde også altid wasa sandwich med meg.

Tror jeg og skal prøve lakris =) kansje det hjelper

Back
Topp