Blodtrykksfall eller noe annet???

Vaniljeisen

Elsker forumet
Dere gravide...har noen av dere det på denne måten???

Jeg orker nesten ingen ting, bokstavelig talt...Om jeg bare reiser meg opp og beveger litt på meg, går det rimelig greit, men om jeg reiser meg opp og blir stående i ro, rett opp og ned, så blir jeg forferdelig uvel...det svimler for øynene og det begynner å prikke i kroppen, får veldig høy puls...ja, så om jeg ikke setter meg ned rimelig kjapt, svimer jeg rett og slett av...tok en test på meg selv igår, for jeg har hatt det slik en god stund no..prøvde å holde ut litt lenger stående selv om jeg følte meg dårlig, prøvde faktisk å ta BT da jeg stod sånn(har eget BT apparat fra sist jeg gikk gravid), men måtte bare gi opp og sette meg ned, fikk faktisk opp ERROR på BT apparatet to ganger, det har jeg aldri opplevd.

Er det flere som har d sånn?? Ikke rart jeg ikke får gjort en døyt her hjemme når jeg knapt orker å gå over gulvet..skal det virkelig være sånn?? Nesten litt bekymra jeg nå.
Og fra mandag blir jeg alene med snuppa på 2 igjen, hvordan i all verden skal vi klare oss alene..sukk

Det høres veldig ut som blodtrykksfall ja.. Ikke så mye å gjør med, drikk godt med væske og ta det rolig når du skal opp å reise deg...

Hadde det omtrent sånn da jeg var gravid.
Besvimte annenhver dag, kunne ikke stå i kø osv.
Brukte støttestrømper, holdt meg i forsiktig bevegelse (sto og "flekset" muskler i beina om jeg MÅTTE stå stille), drakk masse væske og satt med beina høyt så ofte jeg kunne.

Dersom du takler smaken på lakris så er det det eneste blodtrykksHEVENDE midlet gravide trygt kan bruke. [;)]

Lykke til!

Back
Topp