Blodtrykksfall allerede?!

Lilutta

Gift med forumet
Oktoberlykke2020❤
Jeg er i dag 7+1 og har de siste par dagene slitt veldig med blodtrykksfall. Når jeg står oppreist føler jeg at jeg skal besvime. Å dusje er grusomt. Jeg er kvalm døgnet rundt og kaster opp, får i meg lite næring, som selvfølgelig også spiller inn. Hadde blodtrykksfall forrige svangerskap også, men kan ikke huske at det kom før senere.

Andre som opplever dette nå? Vet helt ærlig ikke hvor lenge jeg klarer å jobbe sånn som jeg har det nå. Har en aktiv jobb der jeg står og går i 8 timer :hungover:

Jeg elsker lille spire, men er det lov å si at jeg hater å være gravid? :(

Ikke erfart selv, men en god venninne av meg hadde blodtrykksfall allerede fra uke 4. Ble sykmeldt hele svangerskapet og var i elendig form.

Jeg er i dag 7+1 og har de siste par dagene slitt veldig med blodtrykksfall. Når jeg står oppreist føler jeg at jeg skal besvime. Å dusje er grusomt. Jeg er kvalm døgnet rundt og kaster opp, får i meg lite næring, som selvfølgelig også spiller inn. Hadde blodtrykksfall forrige svangerskap også, men kan ikke huske at det kom før senere.

Andre som opplever dette nå? Vet helt ærlig ikke hvor lenge jeg klarer å jobbe sånn som jeg har det nå. Har en aktiv jobb der jeg står og går i 8 timer :hungover:

Jeg elsker lille spire, men er det lov å si at jeg hater å være gravid? :(
Kjærr deg, gå til legen å få sjekket dette. Og eventuelt få en sykemelding for en periode, helt eller delvis. En skal ikke gå slika i flere timer på jobb det er ikke bra for verken deg eller den lille i magen.

Ikke erfart selv, men en god venninne av meg hadde blodtrykksfall allerede fra uke 4. Ble sykmeldt hele svangerskapet og var i elendig form.

Huff, ikke bra :( Jeg pressa meg i jobb fram til uke 16 sist, da var jeg utslitt både psykisk og fysisk og ble sykemeldt ut svangerskapet. Ønsker ikke å være så mye sykemeldt denne gangen, men virkelig ikke lett når formen er sånn. Noen er kanskje bare mer uheldig i svangerskapene sine med mye plager..

Jeg har også vært plaget med blodtrykksfall i tidligere svangerskap, kommet rundt uke 13-14.. Jeg har vært heldig å ha en jobb hvor jeg kan tilrettelegge i en viss grad, slik at jeg har holdt ut. Men uten mulighet for det, hadde det virkelig ikke gått. Håper det går seg til utover svangerskapet, det gjorde det for meg i alle 3 :)

Huff, ikke bra :( Jeg pressa meg i jobb fram til uke 16 sist, da var jeg utslitt både psykisk og fysisk og ble sykemeldt ut svangerskapet. Ønsker ikke å være så mye sykemeldt denne gangen, men virkelig ikke lett når formen er sånn. Noen er kanskje bare mer uheldig i svangerskapene sine med mye plager..

Med min nr. 1 ble jeg sykmeldt fra uke 7/8 (vi oppdaget det heller ikke før uke 7/8 da:hilarious:) da jeg fikk ekstrem svangerskapskvalme, gallestein, bekkenløsning. Prøvde meg på 50 % en 4 ukers periode men var mer hjemme enn på jobb. Så var stort sett sykemeldt hele svangerskapet. Nå er jeg 4+3 med nr. 2 og foreløpig i fin form. Litt sliten om dagene, men det har nok en sammenheng med at det er fult kjør på jobb. Mannen mente jeg kunne sykemelde meg litt så jeg ikke ble alt for gåen, men jeg tror jeg avventer litt å ser hvertfall. Er jo snart litt høstferie og :)

Tror ikke det er noe lurt og presse seg:( Heller sykmelde deg litt eller 100 % i starten og så prøve på igjen om formen blir bedre, enn å slite seg ut helt med en gang:)

Jeg er 7+6 i dag og opplever akkurat det samme. Føler meg svimmel, blir helt varm og føler jeg må besvime om jeg blir stående for lenge. Jeg er sykepleier og vant til et høyt tempo på jobb.. litt spent på hvordan det blir framover.
Jeg målte blodtrykket mitt i dag 101/69, en del lavere enn jeg vanligvis har.

Da jeg var hos legen sa hun at jeg hadde veldig lavt blodtrykk. Hun måtte sjekke flere ganger. Så sa hun at jeg burde sette meg ned med en gang jeg ble svimmel. Jeg sa til sjefen og kollegaene mine at jeg hadde fått beskjed om å gjøre det, uten å røpe graviditeten. Men de har mistanker.

Legen min sa at det var vanlig for kvalme gravide å svime av. Hvorfor sa han ikke :)

At du ikke får i deg mat og drikke kan være god nok grunn til å bli svimmel og evt besvime. Råder deg til å drikke mye vann, unngå koffein, bruk god tid på å reise deg etter at du har ligget flatt :-) Når du er varm (som i dusjen) kan også BT falle, råder deg til å ta med en liten krakk i dusjen! Det kommer litt ann på jobben, men det høres ikke helt forsvarlig ut at du jobber nå, ta deg en tur til legen :-)

God bedring :Heartred

Back
Topp