Blodtrykket ditt :)

Ladybaby

Flørter med forumet
Hei

Jeg er en av de med veldig lavt blodtrykk for tiden, ser stjerner hele veien. Hva ligger dere andre på? Synes det er litt spennende å høre. Får høre at det er bra for babyen, så da er jeg ikke bekymret.
Mitt er 90/55.

Jeg begynte på 100/60 og er nå på 120/80. Sist fikk jeg for høyt blodtrykk i på slutten av svangerskapet, så håper ikke det øker mer nå. Har lavt blodtrykk til vanlig...

Mitt er på 110/75, så helt perfekt.

Må være kjedelig med lavt/høyt blodtrykk og føle seg svimmel og dårlig :(

Mitt blodtrykk lå på 105/55 hos legen sist og det var visst veldig bra. Har ligget rundt der hele tiden. Målte blodtrykket på sykehuset ifb. Med ultralyd på torsdag og da var det 127/77, også det bra, men har en teori om at det var litt høyere pga jeg var syk. Skal til jordmor om en uke så er spent på hva det ligger på da!

Mitt har ligget på 100/50 hele veien uten at det har vært noe problem for meg...Men idag morges var jeg i ferd med å besvime kort tid etter jeg kom på jobb, heldigvis satt jeg i en sofa så det var bare å velte seg ned i liggende stilling...men synes det var ekkelt.
Og for en time siden synes jeg at jeg så dobbelt og ble litt uvel, men det gikk over da jeg la meg litt nedpå.
Håper det er forbigående!

Mitt er på 130/80. Helt normalt i følge legen :-)

Mitt blodtrykk svinger veldig. Har hatt alt fra 180/90 på jobb, til 108/70 i liggende. Blir tett fulgt opp av sykehuset nå for dette. Og jeg hadde begynnende svangerskapsforgiftning sist. Skal til jordmor nå for å måle. Så det blir spennede.

Maanda skrev:
Mitt er på 110/75, så helt perfekt.

Må være kjedelig med lavt/høyt blodtrykk og føle seg svimmel og dårlig :(

Mitt også :)

Hei

Så utrolig bra at du har en sofa du kan legge deg ned på litt, har ikke den muligheten på jobben min. Men sjefen gjør alt for at jeg skal ha det bra da, men hadde jeg kommet med ønske om sofa så tror jeg det hadde blitt litt for mye av det gode;)

Hvet hvordan du har det... Sliter med det samme..her er blodtrykket på 90/50...

Mitt har ligget på 120/80 inntil i går. Da målte jeg 140/86. Vet at det er innenfor normalen, men jeg blir nøye passet på pga økningen.

Var hos både lege og jordmor i går, og skal tilbake til legen for sjekk i morgen. Har også litt protein i urinen, så enda større grunn til å følge med. Ble sykemeldt 50%, men det går nok mot en 100%. Legen ville det i går også, men jeg ville vente litt...

Ikke helt uventet dette siden jeg også hadde det slik i forrige svangerskap (utviklet ikke SF forresten).

Her er blodtrykket veldig varierende men det går den gærne veien, sliter med variererende høyt...

Har vært på kontroll en gang denne gangen på sykehuset men forrige gang gikk jeg annenhver uke på kontroll...

Hadde 150/90 og 160/100 men plages ikke noe med det...

Det er helt supert i følge legen. Blodtrykket mitt var på 115/70 på første kontroll, men har gått gradvis nedover etter hvert. For 5 uker siden var det 110/60, og nå sist (for 1 uke siden) lå det på 105/55 hvis ikke jeg husker helt feil.

105/55 på sist kontroll, så det skal vel være ganske normalt etter hva jeg skjønner? Har ligget ganske stabilt rundt der, litt høyere i starten.

Mitt var på 90/60.  Det har aldri vært over 105. Det er ingen forskjell på mitt blodtrykk om jeg er gravid eller ikke, så merker liten forskjell...er liksom normalt for meg :P

Legene kommenterer at det er lavt, men det er visst ikke noe alvorlig :)

Mitt har stortsett lagt på 110/65 og 110/70 i forrige svangerskap, men nå er jeg nede i 90/55..og det merkes.Jeg tenkte at det var kynnerene som stresset meg på jobben og som gjorde at jeg følte for å sitte meg ned..men da var det altså blodtrykket. Må rett og slett bli flinkere å få i meg væske

Back
Topp