Blodtrykket da jenter?

Mitt har ligget på 110/70 og 100/70 mins jeg.. Aner ikke hvasom er normalt, men jordmor og lege har sagt at det er fint hver gang... Men har ofte hodepine...

for en frisk person ligger et normalt blodtrykk på mellom 100/70 til 125/80

var i hvertfall det jeg lærte på helsearbeiderfaget...

ORIGINAL: *Rebella*

Mitt var på 90/55 i går... er svimmel hele tiden. Er det veldig lavt?

De ønsker at det er over 100, så er jo lavt, men ikke for lavt[:)]
I dette tilfelle er det jo bedre med lavt blodtrykk..
Sliter selv med lavt bt og svimmelhet, men blitt litt bedre etter førstemann[:)]

har bare målt mitt en gang, hos fastlegen helt i starten. Får oppfølging hos gyn, og han har ikke målt [&:] Tror jeg må spørre om det neste gang. Skal uansett på ord.ul på sykehuset, pluss jordmor i uke 24, så da får jeg målt.

Er i toppform nå, så tror alt er som det skal iallefall [;)]

ORIGINAL: Kristine79

Har litt høyt jeg....[&:]

Uff, er nok verre den veien [&o]

Takk for svar, ble litt klokere ihvertfall [:)]

ORIGINAL: neselo

Mitt har ligget på 110/70 og 100/70 mins jeg.. Aner ikke hvasom er normalt, men jordmor og lege har sagt at det er fint hver gang... Men har ofte hodepine...

Ligger der jeg også=). Sliter også en del med hodepine. Men det går over etter en kopp kaffe^_^.

Overtrykket altså det første tallet er ikke såååå farlig om er litt høyt eller lavt, viktigere at undertrykket er stabilt :)
Men så lenge man har grei allmentnilstand bør man ikke bekymre seg så veldig

ORIGINAL: Jaybird

ORIGINAL: neselo

Ligger der jeg også=). Sliter også en del med hodepine. Men det går over etter en kopp kaffe^_^.

Da skal jeg prøve en kaffekopp neste gang[:)] Er redd blodtrykket skal stige, hadde sv.forgiftning sist og da var blodtrykket 140/100 på kontrollene hos jordmor...

jeg ligger på rundt 95/45, og jeg er 50% sykmeldt (mest pga det) Dette fordi jeg svimer av når jeg får fall i trykket. Så litt lavt trykk har du jo, men det viktigste er allmenntilstanden din og hvordan den takler det.

Legen min sier at når vi svimer av så går dette utover fosteret også, så dette bør unngås så godt det kan. Hadde det samme sist svangerskap, men hadde da en lege som ikke brydde seg videre om dette.

100/70-80
så no problem=)

Husker ikke jeg. Men hadde litt høyt sist gang så må passe på denne gangen også[:)] Hele familien på mamma sin side sliter med høyt blodtrykk dessverre.

Back
Topp