Blodtrykk

Helenemor

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Det står mange steder at det er vanlig at blodtrykket synker under svangerskapet. Vel,ikke mitt! Derfor er jeg nysgjerrig; hva ble ditt blodtrykk målt til på første kontroll? :)

Litt høyere overtrykk enn jeg bruker å ha, hadde 111/64 :happy: men det er jo sykt bra blodtrykk så skal ikke klage på det :hilarious:

100/60, som er vanlig for meg. I de andre svangerskapene har jeg etterhvert gått ned til 90/50, før det har steget mye ca to uker før fødsel. Så mye at jeg måtte komme inn ofte for å måle. Men har heldigvis bare vært en indikasjon på at fødsel nærmer seg ☺️

140/70. Får ekstra oppfølging pga blodtrykket. Har hatt svangerskapsforgiftning..

Jeg hadde veldig lavt blodtrykk forje svangerskap. Hadde et veldig blodtrykksfall da jeg mistet sist. Måtte ta noen egenmeldingsdager da jeg ikke kom meg til kjøkkenet uten å besvime.

135/97 eller noe. Høyeste jeg noen gang har hatt. Fikk det målt igjen noen uker senere og da var det nærmere normalen. Litt over 100 på 63.

Første kontroll lå BT på 124/84. ALDRI hatt så «lavt». Hos meg er normalen 140/90. Men hadde høy puls da. Legen kunne fortelle at det er normalt at pulsen stiger hos gravide, uansett hvor langt man jeg på vei.

115/75 på første kontroll. Hadde hypertensjon før forrige graviditet (altså årevis i forveien..), ble fulgt opp tett i hele svangerskapet pga høyt bt. Etter fødselen har det vært helt normalt, merkelig nok, og det har det vært i 2,5 år. Men vi skal ha fokus på det dette svangerskapet også

Back
Topp