Blodtrykk

Nøtta17

Forelsket i forumet
Sommerfuglene <3
Noen som vet hva blodtrykket til en normal 26 åring burde ligge på?
Og hva er deres blodtrykk?
Jeg gikk til turnuslege som sjekket blodtrykket 3 og 4 ganger, da jeg kom til sykepleieren målte hun det 2 ganger og mente det var litt høyt.
Mens legen min sa at det var absolutt ingenting å tenke på, det var helt fint.
Husker ikke helt hva det var nå ( men mener det var ca 136/80-etellerannet...

120/80 er helt "gjennomsnittlig normalt." 136/80 er også helt fint. Og så kan det være veldig individuelt hvordan det kan ligge og fremdeles være normalt. Jeg kan ligge oppe i 150/90 - fremdeles ikke høyt nok til at man trenger og gjøre noe.

Mitt var 122/79 sist. Fikk beskjed om at det var normalt. Men usikker på hva det skal ligge på. Ligger sikkert mange artikler på nett om dette.

Hei 120 over 80 er standar. Noen har lavere andre høyere. Syns ikke du trenger å beskymre deg. Jeg er selv hjelpepleier å måler alltid 2-3 for å se at det er jevnt og for å sjekke gjennomsnittet. Forgje svangerskap hadde jeg alvorlig svangerskapsforgiftning å fikk da beskjed om at 140/90 er tegn på dette. En Anne ting du kan trøste deg med er at undertrykket er viktigst:)

Undertrykket mitt ligger vel på mellom 60-70, men har bare målt mens jeg har vært gravid. Har fått høre at det er normalt, men i det lavere siktet av normalt så jeg tror det er et ganske stort spenn som er innenfor normalen :)

Mitt lå på 94/59. Legen min mente det var litt lavt, så det var ikke rart om jeg ble fort svimmel.

Back
Topp