Blodtrykk

IdaViktoria

Glad i forumet
Var hos legen forrige uke, hu sa da at jeg hadde litt lavt blodtrykk (100/70).
Har jo merket at det er noe, er ufattelig sliten og blir veldig fort sliten.
Hun sa ingenting om hva jeg kan gjøre, eller hva som er normalt blodtrykk. Så regner med det ikke er så farlig, men tenker likevel mye på det og over hvorfor det er så lavt.

Hva er deres blodtrykk?
Og dere andre som har lavt blodtrykk, fikk dere noen beskjeder eller forklaring? o_O:p

120/80 er vel "ønskeblodtrtkket". Når jeg sluttet å røyke gikk blodtrykket mitt fra litt høgt til ca 100/74, absolutt ikke farlig, og blodtrykk er individuelt :)

Har også lavt blodtrykk (husker ikke nøyaktig tallene nå) hadde det forrige svangerskap også.. slitsomt fordi jeg blir slapp, og veldig svimmel hvis jeg reiser meg opp for fort. Så er påpasselig der, også skal det hjelpe å drikke rikelig med vann.
Legen min sier at det ikke er noe farlig, bare ubehag knyttet mot det, og at det er veldig vanlig, særlig tidlig i graviditeten :) så jeg trøster meg med det og beveger meg som en snegle hvis jeg har ligget eller sittet lenge ;)

Her var det 110/50 og er lavt. Jordmor sa ingenting om hvilken betydning det hadde annet enn at det var lavt. Hos meg er det Vel undertrykket som er lavt?

100/70 er litt lavt overtrykk og bra undertrykk. Tenker at det du vil merke er at du kan bli svimmel hvis du reiser deg raskt og når du bøyer deg. Ikke farlig :) Var glad det er lavt og ikke høyt

Sjefen min fikk høre at det er undertrykket de ser på for overtrykket kan forandre seg ettersom.
Men blodtrykket mitt var 114/74. Legen sa det var fint :)

Var hos legen forrige uke og da målte det 100/60, er en del svimmel. Ubehagelig til tider :/

Jeg har 103/52

Legen sa ingenting, men har en litt sløv lege. Jeg har alltid hatt lavt blodtrykk, så det har ikke gått noe mer ned etter jeg ble gravid.

Jeg har 90/60 til vanlig :p heldigvis litt høyere blodtrykk når jeg er gravid :) anbefaler å drikke mye vann og ikke bøye ned hodet når du er svimmel. Spis lakris! :)

Hadde også lavt blodtrykk i starten. Fikk ikke beskjed om nåkka æ kan gjøre for å endre det. Men når æ va på kontroll i uke 12 så va det normalt.

Mitt blodtrykk har ikke vært målt enda. Har egentlig ikke hatt første svangerskapskontroll heller siden jeg ikke hadde en termin. Så ikke tatt noen blodprøver heller. Så fikk jeg tidlig ultralyd som viste 16 uker. En uke etter jeg var hos legen.. Heldigvis har jeg jo fått time til ordinær ultralyd :p

Er svimmelhet tegn på lavt blodtrykk?
Kjenner jeg er sliten og litt svimmel.
Kan man gå på legekontoret og spørre om å få målt?

Er svimmelhet tegn på lavt blodtrykk?
Kjenner jeg er sliten og litt svimmel.
Kan man gå på legekontoret og spørre om å få målt?
Svimmelhet kan være tegn på lavt blodtrykk, men det kan også være diverse mangler som f.eks jern som er vanlig mangel under graviditet. Hvis det blir plagsomt/hemmende kan det være greit å ta en tur til legen for å sjekke litt blodprosent, blodtrykk og eventuelt for vitaminer og mineraler. Jeg blir ofte svimmel og ør i hodet ved lave jernverdier :)

Jeg hadde 100/60 når jeg målte for et par dager siden. Jeg har aldri vært plaget med høyt blodtrykk og forventer igrunnen at det holder seg i det lave sjiktet fremover også.

Jeg hadde 145/94 i dag, og må inn til sjekk i morgen igjen. Sist kontroll hadde jeg normalt blodtrykk(120/75)

Svimmelhet kan være tegn på lavt blodtrykk, men det kan også være diverse mangler som f.eks jern som er vanlig mangel under graviditet. Hvis det blir plagsomt/hemmende kan det være greit å ta en tur til legen for å sjekke litt blodprosent, blodtrykk og eventuelt for vitaminer og mineraler. Jeg blir ofte svimmel og ør i hodet ved lave jernverdier :)

Tok blodprøver i uke 12. De hadde nok tatt kontakt om det var lite av noe. De har brukt det hvertfall. 6 uker siden blodtrykket ble tatt da.
Er kanskje stress og. Avventer til over helga tenkte jeg. Vurderer sykmelding igjen.

Back
Topp