Blodtrykk

Blomsten2

Forelsket i forumet
Hva ligger deres blodtrykk på? Mitt car 126/86 i dag på kontroll. Legen sa ikke noe på det. Men det er den høyeste målingen jeg har hatt til nå... og babyens hjertelyd var 133. Aldri vært så lav. Småstressa:p
 
Det er helt innafor, begge to. Er vanlig at det går littegrann opp på slutten. Så lenge det ikke går brått oppover fort.
 
Mitt bt har lagt på 129-134/84-92 hver gang d har blitt gjort måling hittil, fikk beskjed om at d var litt høyt innenfor normalen. Har fått litt tettere oppfølging hos jordmor (hver 2-3 uke i stedet for hver 4), samt at jeg har fått litt ekstra tilrettelegging på jobb mtp blodtrykket. Heldigvis har d holdt seg "stabilt litt høyt", så d er da noe:p
 
Ligget på 120/80 til i dag, da lå det på 105/65. :)

Beklager, skrev i feil terminforum ☺️
 
Last edited:
Syns ikke du skal bekymre deg over trykket ditt, for det er innenfor normalen :) Mitt varierer veldig, men får ekstra oppfølging fordi jeg har hatt noen høye målinger den siste tiden. Har en tendens til å stresse meg opp når jeg måler blodtrykket :p På kontroll sist lå det på 125/85 og det var jeg og legen godt fornøyd med. Gangen før der lå det på 150/90, men mistenker at det var falskt høyt pga. stress.

Har også hørt at BT kan stige noe i slutten av svangerskapet. Jeg hadde iallefall lavere målinger i 2. trimester enn i 3. trimester :)
 
Det har vært 105-110 / 60-65 hver eneste gang. Ingen variasjon i det hele tatt. Så om mitt plutselig hadde variert veldig ville jeg hørt om det var normalt, når det har vært så stabilt i 7 mnd.
 
På siste måling hadde jeg 120/90. Og da har jeg gått ned fra 148/95 som jeg hadde i begynnelsen av svangerskapet.

Hos meg byttet de til stor mansjett, da ble målingene mye bedre.

Men dagsformen påvirker også blodtrykket.
 
Jeg hadde 110/62 forrige gang, noe lavere enn hva jeg har hatt ved tidligere målinger.

Pulsen til den lille var 130 (som også er lavere enn det har vært tidligere, men regner med det er normalt siden hun ikke reagerte på det) :)
 
Synes det hørtes bra ut, er nok normalt at det går opp mot slutten:) legen som målte det sin jobb å vurdere:)
Jeg har høyt bt som jeg får medisin for (hjertefeil). Hos meg vil legene gå opp på dosen når jeg kommer til 140/90:) I dag var det 130/70.
Forrige svangerskap hadde jeg litt høyere trykk tror jeg.
 
Hva ligger deres blodtrykk på? Mitt car 126/86 i dag på kontroll. Legen sa ikke noe på det. Men det er den høyeste målingen jeg har hatt til nå... og babyens hjertelyd var 133. Aldri vært så lav. Småstressa:p
Sniker fra mars: Blodtrykket ditt er veldig fint, så det tror jeg ikke du skal bekymre deg for ☺ Normalverdi etter boka er 120/80. Hjertelyden er ofte roligere mot slutten av svangerskapet ☺ Hva er du bekymret for? Jeg tror ikke du har noe å være redd for altså ☺
 
Sniker fra mars: Blodtrykket ditt er veldig fint, så det tror jeg ikke du skal bekymre deg for ☺ Normalverdi etter boka er 120/80. Hjertelyden er ofte roligere mot slutten av svangerskapet ☺ Hva er du bekymret for? Jeg tror ikke du har noe å være redd for altså ☺
Vet helt ærlig ikke hva jeg er bekymra for. Ble snaut sjekka i dag, og måtte selv be om å få målt livmora, sjekke leiet og høre hjertelyd. Tror egentlig bare panikken har tatt meg litt for at noe skal gå galt :p
 
Vet helt ærlig ikke hva jeg er bekymra for. Ble snaut sjekka i dag, og måtte selv be om å få målt livmora, sjekke leiet og høre hjertelyd. Tror egentlig bare panikken har tatt meg litt for at noe skal gå galt :p
Da kan jeg forstå at du ikke har helt tillit til det som har blitt gjort, når du selv må be om det. Forstår det godt, man blir redd for at det skal være noe ☺
 
Var hos legen i dag. Blodtrykket var 125/60, og hun sa "blodtrykkket ditt er flott". Hun gjør alltid dette, kommenterer blodtrykket og andre ting hun måler, og nevner alt som er normalt som veldig positivt. Jordmor gjorde aldri dette, hun sa ingenting hvis ting var i orden, men hadde lange moralprekener hvis noe ikke var helt på gjennomsnittet. Jeg er så fornøyd med legen min, og er sjeleglad for at jeg sluttet hos jordmor! Ble så stresset av henne.

Synd du må be om målinger som skal gjøres (de skal det, eller hva?), men bra du spør når legen ikke gjør det!
 
124/90 eller var det 94?
Skal i hvertfall på kontroll på torsdag igjen..
 
110 over 70 idag på jordmor kontrollen.

Har ligget veldig jevnt mellom 110-120 over 70-75 ca hele Svangerskapet.
 
Jeg målte igjen hos jordmor dagen etter jeg var hos legen. Fikk småpanikk:p da var det nede i 110/74. JM mente at jeg sikkert hadde stressa litt hos legen :p
 
Back
Topp