Blodtrykk

Hello

Elsker forumet
JuniJubel2021
Hva ligger deres blodtrykk på nå, damer? :) Mitt er på 127/86.. Er 28+5.

Mitt er ekstremt ustabilt, hopper fra for lavt til for høyt hele tiden, har noen ganger høyt overtrykk og lavt undertrykk og andre ganger omvendt. Legen på sykehuset sa litt kjapt på forrige kontroll at BT var fint og stabilt, jeg bare lo av henne. Hun leste nedover listen en gang til og måtte innrømme at det var ekstremt ustabilt og hoppet og og ned som en jojo. Ifølge henne har jeg en kropp som ikke passer til å være gravid.

132/90, litt høyt, men innenfor normalen i følge jordmor...blir dog fulgt litt ekstra opp (skal inn på kontroll etter 3 uker istedet for 4). Er 25+1 i dag, sist målt for en uke siden.

130 85 tror jeg men det ligger stabilt, gjorde det sist også. Og jeg blir stresset av lege og jm så da går det opp.... ble ikke stresset av jm sist svangerskap så da lå det bittelitt lavere alle gangene bortsett frs når legen tok fet2, da var det skyhøyt

120/70 på kontroll denne uka, 28+3.

Det har stort sett ligget der, litt lavere i begynnelsen.

Last edited:
Jeg bruker blodtrykksmedisiner i forbindelse med forebyggende migrenen medisin. Så mitt ligger perfekt...

110/75 og rundt det. Er faktisk også lavere enn jeg pleier å ha.

Mitt var 90/50 på tirsdag.

Sist var det 130/80. Så bra har det ikke vært på lenge. Startet svangerskapet med 145/90 og det har vært veldig varierende.

Målte på jobb idag, 111/71 og puls på 78 :)

Overtrykket ligger jevnt på 135, undertrykket varierer mellom 90 og 95. Må gå til kontroll og måle blodtrykket en gang i uken pga høyt undertrykk.

Back
Topp