Blodtrykk

Fairy88

Glad i forumet
Aprillykke 2016
Er så "heldig" at jeg er i praksis og kan tjuvlåne blodtrykksaparatet når jeg får hypokondertendenser, og før helga hadde jeg 102/65 i blodtrykk. Sliter med at jeg blir uvell og svimmel om jeg står stille en liten stund, og ofte kjenner jeg at hvis jeg ikke setter meg så går det galt :(

Hvordan er deres blodtrykk for tiden og hvordan er det i forhold til tidl graviditeter hos dere som har noe å sammenligne med?

Mitt er 95-100/70-60. Har lagt lavt de andre gangene også, når jeg ble innlagt for fødsel sist var det nede i 90/60.
Får en del ubehagelige bt fall på jobb, prøver bare å tilpasse meg så godt jeg kan. Stå jeg, så setter jeg meg, sitter jeg tar jeg litt frisk luft og drikker vann :)

Lavt blodtrykk her og, akkurat som forrige gang. På kontroll i dag var det på 105/58. Mye svimmel og sliten:/

Samme her. Heilt normalt at det går ned i graviditeten. Og det er ingen bahandling for det. Må bare leve med det :( men det blir normalt etterpå :)

Ingen har hatt noko å utsette på mitt, var 110/65 sist.

Eg blir kjempesvimmel og uvel (svett, føler eg skal besvime) viss eg står/går mykje. Har eg ete lite ein dag skal det ingen ting til før eg må sette meg, å stå og smøre på ei skjeve er nok til at eg blir dårlig.

Mulig det har samanheng med blodtrykk(-sfall?), sjølv om mitt trykk i utgangspunktet er normalt...

Hadde 95/61 i dag :/ legen meinte det hjelper og drikke mye. Men går alltid ner heile veien hos meg. Dette er Nr 3. Og blodtrykket falt fra positiv test denne gangen :/

Hadde og lavt blodtrykk sist gang, og sleit med at jeg ble uvel og svimmel da og :-/
Det er vel såkalt "luksusproblem". Kun ekkelt evt skadelig hvis man skulle besvime og skade seg, ellers ingen negative ting med lavt blodtrykk av den normale typen. Jeg og har hatt normalt blodtrykk både før og mellom graviditetene så vet det ikke forblir sånn.

Væskeinntak og påfyll av salter skal kunne hjelpe på lavt blodtrykk ja. Ikke vann alene for det må ha noe å binde seg til.

Husker ikke helt nøyaktig men jordmor mente det var heeeelt fint, tror det var 120/70 eller noe sånt. Er det normalt?

Hadde tipp topp normalt blodtrykk hele svangerskapet sist. :)

120/80 er det ideelle blodtrykket, men man skal vel helt ned i 90 i overtrykk før det kan gi grunn til bekymring på samme måte som at litt økning ikke er farlig. Og så varierer det litt med alder, sykdommer osv :)

Er så "heldig" at jeg er i praksis og kan tjuvlåne blodtrykksaparatet når jeg får hypokondertendenser, og før helga hadde jeg 102/65 i blodtrykk. Sliter med at jeg blir uvell og svimmel om jeg står stille en liten stund, og ofte kjenner jeg at hvis jeg ikke setter meg så går det galt :(

Hvordan er deres blodtrykk for tiden og hvordan er det i forhold til tidl graviditeter hos dere som har noe å sammenligne med?
Mitt har lagt ett par ganger på 110/45 vært veldig sliten og svimmel. Sist jeg var hos jordmor hadde det stabilisert seg litt mer og var på 114/75

Back
Topp