Blodtrykk

Nexie

Betatt av forumet
Er det vanlig at blodtrykket stiger sånn på slutten av graviditeten?
Eller er det alltid Obs-Obs?
Målte blodtrykket mitt hjemme nå, og hadde blodtrykk på rundt 132/93. Syns det var litt høyt undertrykk..
Har ikke time hos jordmor før på tirsdag, så redd helga blir lang pga bekymring :)

Jeg hadde 135/90 på mandag.. Fikk beskjed om å slappe av frem til i morgen og da skal jeg på ny kontroll for å se om det har sunket..:)

Det kan ha en tendens til å stige ja uten grunn. Men hvor mye osv vet jeg ikke... Er du bekymret ring føden eller legevakt å spør de;)

Synes det var høyt bt ja. Ta deg en tlf å få skjekket urin og at føden tar bt av deg ;) ikke bra å være bekymret.

* Lillesøster kom 26.juli, termin var 19.08 *
* Sladrer med Lillemirakel *

Mitt steg 2 dager før jeg gikk i fødsel. Hadde da ingen andre fare symptomer. Men ville nok tatt en kontroll før jm timen du skal

Termin 31.08.13
Sladrer med *lykkelige*

Mitt har ligget på 135/85 jevnt gjennom hele svangerskapet.. Mn det var mye høyere før jeg ble gravid og i første svangerskap lå d mye høyere.. Men er leger/jordmor bekymret så blir du fulgt opp :) når undertrykket passerer 100 og andre symptomer finner sted som hodepine,ødemer og lignende er det fare på ferde..går sikkert bra!

Over 90 i undertrykk er litt sånn "faresignal", men ikke farlig enda. Og det er vanlig mot slutten. Ta det rolig, sjekk gjerne en gang om dagen at det ikke går mer opp og vær obs på faresignaler, så er det helt ok.

Måler du blodtrykket selv?????? Jeg ville ikke gjort det. Trykket kan jo stige nærmest av bekymringen. Når det er sagt, mitt undertrykk har også økt, og ligger nå på 85. Det førte til at jordmor ville sjekke en gang til , og hun fikk da samme resultat. Siden overtrykket var 130 (økt fra 120), men fortsatt ikke bekymringsverdig, og jeg ikke har andre symptomer på preeklampsi, så festet hun seg ikke mer ved det. Når det er sagt, det er bedre å sjekke alt en gang for mye enn for lite, men å måle blodtrykk og utføre Doppler selv, fører oftest til mer bekymringer enn gleder hos de det gjelder...

Jeg måler selv, i tilegg til hos legen..

Gullet vårt født 10.04.12
Skal bli storesøster 03.02.14
skravler med *oida* :)

Back
Topp