blodtrykk og hodepine

LilleLavendel

Forumet er livet
har kraftig hodepine. blir fulgt ekstra opp pga relativt tidlig og en kraftig svangerskapsforgiftning sist. men har fått beskjed om at hodepinen skal sitte i panna bare hvis det er snakk om noe sånt denne gangen... sist hadde jeg skyyyhøyt blodtrykk, 200/120, men likevel ingen hodepine.. idag har jeg hatt kraftig hodepine/migrene i perioder, så gir det seg litt og så kommer det tilbake osv. kjenner det veldig i panna, men også i toppen av hodet liksom (haha, bra forklart..;)), og i tillegg så blir ørene plutselig helt tette på en måte, eller akkurat som et slags vakuum inni hodet? bør jeg ta kontakt med føden eller blir det litt overhysterisk tror dere? skal egentlig til jordmor og ta blodtrykket i tolv-ett-tiden imorgen, kan jeg i så fall vente til da?
sist startet symptomene på sv.skapsforgiftningen uke 28. jeg er 27 uker på fredag..
tusen takk for svar:)

Hadde det vært meg hadde jeg tatt kontakt med dem! Blodtrykket er jo ALTFOR høyt!!

ORIGINAL: Dinedama

Hadde det vært meg hadde jeg tatt kontakt med dem! Blodtrykket er jo ALTFOR høyt!!

ja, det blodtrykket var sist svangerskap altså:) ikke nå..håper jeg da! men sist hadde jeg det blodtrykket og ingen hodepine, så er litt derfor jeg lurer på om jeg skal ringe nå...men føler ikke jeg kan ringe hver gang jeg har hodepine heller, siden jeg har det relativt ofte, men litt småmerkelig hodepine idag bare!

Åååh sånn sett [:)] Er for kjapp å lese jeg [;)]
Det er vel bedre å ta en telefon for mye enn for lite? [:)]

ORIGINAL: Dinedama

Åååh sånn sett [:)] Er for kjapp å lese jeg [;)]
Det er vel bedre å ta en telefon for mye enn for lite? [:)]

ja, litt dårlig formulert også gitt:) ja, det er nok bedre det! ringer når jeg bare får rota meg opp av sofaen her jeg ligger...:)

jeg tror jeg ville tatt en telefon til føden for sikkerhets skyld. en telefon skader ikke[;)]

ORIGINAL: evamor83

jeg tror jeg ville tatt en telefon til føden for sikkerhets skyld. en telefon skader ikke[;)]

Jeg syntes blodtrykket ditt sist var alt for høyt. Rart at ikke jordmoren reagerte!

Syntes du skal ta en tlf til føden jeg.
DU trenger jo ikke nevne at du skal til jordmor imorgen..

Hvordan var urinen din sist da? Proteiner?
Har du andre symptomer enn hodepine?

Flimring for øynene, kvalme, oppkast, magesmerter, press i brystet og uro.??

Men uansett så ville jeg tatt en tlf og snakket med dem..

ORIGINAL: 1100

Jeg syntes blodtrykket ditt sist var alt for høyt. Rart at ikke jordmoren reagerte!

oi, skjønner at jeg har uttalt meg litt for uklart:) med sist mente jeg sist svangerskap, ikke siste kontroll. siste kontroll var blodtrykket normalt!
jeg hadde bare +1 på proteiner sist, ingen ødemer. jeg spyr daglig enda og er kvalm hele dagen, så er litt vanskelig å si om det kommer av det ene eller det andre, vil tro det kommer av det samme som det har gjort hele veien og ikke sf... ikke press i brystet, men urolig hjerterytme, doble hjerteslag og uro, men det også sliter jeg med pga svangerskapsdepresjon. hehe. jeg er visst litt sammensatt av meg! men jeg ringte iallefall nå og fikk beskjed om at den nok var trygt å vente til imorgen og så gå til jordmor, ligge der i 20 minutter og så sjekke blodtrykket 2-3 ganger iallefall. så da får jeg vel bare være lyydig:)
takk for svar alle sammen:)

ORIGINAL: lykkeligemeg

oi, skjønner at jeg har uttalt meg litt for uklart:) med sist mente jeg sist svangerskap, ikke siste kontroll. siste kontroll var blodtrykket normalt!
jeg hadde bare +1 på proteiner sist, ingen ødemer. jeg spyr daglig enda og er kvalm hele dagen, så er litt vanskelig å si om det kommer av det ene eller det andre, vil tro det kommer av det samme som det har gjort hele veien og ikke sf... ikke press i brystet, men urolig hjerterytme, doble hjerteslag og uro, men det også sliter jeg med pga svangerskapsdepresjon. hehe. jeg er visst litt sammensatt av meg! men jeg ringte iallefall nå og fikk beskjed om at den nok var trygt å vente til imorgen og så gå til jordmor, ligge der i 20 minutter og så sjekke blodtrykket 2-3 ganger iallefall. så da får jeg vel bare være lyydig:)

sånn ja.. da forstår jeg..
Håper ikke det er blodtrykket ditt da. Selv er jeg uggen for tiden. Går visst masse kvalme, oppkast, hodepine, diare for tiden..
Lykketil imorgen da ihvertfall!

ORIGINAL: lykkeligemeg

sånn ja.. da forstår jeg..
Håper ikke det er blodtrykket ditt da. Selv er jeg uggen for tiden. Går visst masse kvalme, oppkast, hodepine, diare for tiden..
Lykketil imorgen da ihvertfall!

nei, det håper og tror ikke jeg heller:)
ja, har gått masse her også, men jeg har vært sånn siden jeg var 4 uker på vei, verre fram til 5 mnd på vei da og noe bedre nå heldigvis:)
good bedring! håper det gir seg kjapt!

Back
Topp