Blodtrykk i svangerskapene

Perlemor til 3

Glad i forumet
Marsipanene 2019
Skuddårsspirene 2024
Jeg er bare 3+4 uker på vei og er allerede blitt en del svimmel de siste to dagene. Har målt blodtrykket mitt her hjemme, og det ligger på 105/65. Det er lavere enn jeg har til vanlig (120/78 ca) I forrige svangerskap lå jeg på 130/85, men da ble det ikke målt første gangen før ut i 2. trimester. Jeg kan ikke huske at jeg var så svimmel i begynnelsen av forrige svangerskap. Er det vanlig at det er så stor forskjell mellom svangerskapene? Eller kan jeg f.eks forvente at det vil øke en del i 2.trimester?

Dette svangerskapet er helt ulikt fra mine to andre, så tydeligvis kan det variere..

Forrige gang hadde jeg veldig lavt blodtrykk, pustet og peste som bare det av å gå opp trappa osv,orket veldig lite.
Hjalp litt å spise panda lakris, legen anbefalte det.
Håper det ikke blir like lavt denne gangen :yuck:

Slet med det i forrige svangerskap. Og idag har jeg vært veldig uvel og svimmel.
98/61 hadde jeg i blodtrykk idag [emoji31]

Jeg hadde veldig lavt blodtrykk i andre svangerskap, men ikke i første. Har ikke merket noe til det enda i dette. Har hatt to vidt forskjellige svangerskap med de to første.

Eg hadde veldig VELDIG lavt blodtrykk i min forrige graviditet! Undertrykket mitt låg på 45 i gjennomsnitt og 80-90 i overtrykk! Eg var svimmel og kvalm hele tiden. I tillegg til svært lavt % med blod og lavt med jern så ble eg innlagt i en uke da eg hadde 31 i undertrykk og 52 i overtrykk. Redd det skal skje igjen!

Back
Topp