Blodtrykk hjelp takk!

Destiny85

Forumet er livet
I dag var jeg på testing på et treningsprosjekt jeg er med på.

Før trening var trykket 117/78 (ca), mens jeg gikk på tredemølla med oksygenmaske (rimelig sliten) sank det til 109/50[&:]
Var på kontroll til jordmor noen timer siden, og da var det 135/85!

Er det her normalt?[&:]

dytter for deg

ORIGINAL: desire

dytter for deg

Tusen takk[:)]

Det kommer jo helt an på hva du har gjort før blodtrykket måles [:)] Det går opp og ned etter stressnivå og aktivitetsnivå osv.

Man skal sitte rolig ganske lenge til blodtrykket er på hvilestadiet. [:)]

ORIGINAL: Fjärild

Det kommer jo helt an på hva du har gjort før blodtrykket måles [:)] Det går opp og ned etter stressnivå og aktivitetsnivå osv.

Man skal sitte rolig ganske lenge til blodtrykket er på hvilestadiet. [:)]

Første gangen hadde jeg gått litt i rolig tempo, kledd av meg ytterklær og sto på tredemølla, andre gangen var jeg sliiiten etter å ha gått med litt kynnere/nedpress og maska var ekkel. Til jordmor hadde jeg sittet i bil, gått inn, satt meg ned, fått servert vann og var ganske rolig..

117/78 og 135/85 er jo ganske fine verdier.. men syns kanskje undertrykk på 50 var litt lavt?

Jeg har vanligvis når jeg måler hos legen undertrykk på rett over 70 og overtrykk på 110-115...

Det vi har lært som normalen for friske folk er 120/80.. men alt varierer jo.. selv om mitt er 70/110 så er ikke det noe unormalt liksom.

ORIGINAL: Dollface

117/78 og 135/85 er jo ganske fine verdier.. men syns kanskje undertrykk på 50 var litt lavt?

Jeg har vanligvis når jeg måler hos legen undertrykk på rett over 70 og overtrykk på 110-115...

Det vi har lært som normalen for friske folk er 120/80.. men alt varierer jo.. selv om mitt er 70/110 så er ikke det noe unormalt liksom.

Jeg har vanligvis det du omtaler som normalen for friske folk.. Men jeg merker at når jeg blir sliten (f.eks under kondisjonstrening) så blir jeg veldig svimmel og sliter med å holde balansen.. Føler jeg blir unødvendig tidlig sliten da, sliter med luftveiene og svimmelhet, gjør vondt å puste.
Men har jo aldri sjekket blodtrykket mens jeg har trenet før[&:]
Bør jeg sjekke det opp kanskje? Nevne det for legen?

Jeg har blodtrykk på 50 rett som det er, også når jeg ikke er gravid. Da blir jeg fryktelig svimmel.

Prøv å drikke farris før og under trening, så du får salt i kroppen, kanskje det hjelper.

ORIGINAL: Destiny85

ORIGINAL: Dollface

Jeg har vanligvis det du omtaler som normalen for friske folk.. Men jeg merker at når jeg blir sliten (f.eks under kondisjonstrening) så blir jeg veldig svimmel og sliter med å holde balansen.. Føler jeg blir unødvendig tidlig sliten da, sliter med luftveiene og svimmelhet, gjør vondt å puste.
Men har jo aldri sjekket blodtrykket mens jeg har trenet før[&:]
Bør jeg sjekke det opp kanskje? Nevne det for legen?

Det kan jo ha vært et engangstilfelle, men om det gjentar seg så ville jeg kanskje ha nevnt det.. [:)]

Back
Topp