Blodsukkerfall

CecilieR

Gift med forumet
Januarlykke 2016
Vil høre med andre med erfaring og vurdere om jeg skal gå til legen med det.

Jeg har de siste årene slitt med plutselig blodsukkerfall som kommer på de rareste tidspunkt.
Men kan forklare det som skjedde i går:
Vi hadde vært ute fra morgenen av, spist godt med frokost, levert eldste i barnehage og jeg var til lysbehandling, så drar mannen og jeg til legen med yngste og deretter drar jeg og yngste på besøk til min søster. Der spiste jeg og drakk godt med vann.
Etter det hentet vi eldste og dro hjem. Da vi kom hjem skulle mannen bare kle seg i arbeidsklærne og dra på jobb, da jeg stod i døra kjente jeg at jeg plutselig ble svimmel. Tenkte ikke noe mere over det.
Jeg begynte å lage middag og da kom små skjelvinger i kroppen og hendene. Da jeg kuttet opp grønnsaker begynte jeg å snavle blomkålbiter i håp om at det skulle gå over. Men da ble det verre. Hele kroppen ristet og jeg var dekket i kaldsvette, hadde nesten ikke følelse i hendene og definitivt ikke koordinasjon. Jeg begynte å snavle i meg rester av halloween godteri i ren desperasjon da synet begynte å svartne.
Da roet det seg endelig ned, men kroppen var preget av det resten av dagen.

Er dette føling? Tegn på diabetes kanskje?
Dette er ikke så uvanlig for meg, hender kanskje en gang i måneden i varierende styrke, men dette var en av de verste gangene tror jeg.
 
Ja dette ville jeg absolutt ha sjekket opp.

Går du med diabetes ubehandlet kan det gå utover synet blant annet.
 
Ja, rett til legen med seg! Sånn skal man ikke ha det :)
 
Takk for alle svar, skal til fastlegen på onsdag for å få sjekket det ut :)
 
Burde få det sjekket opp ja :)
Trur dog det er meir vanleg at ein får sykeleg høgt blodsukker og ikkje lavt ved ubehandla diabetes.
Diabetes er jo at ein ikkje produserer insulin, og difor ikkje får redusert blodsukkeret. Går ein med ubehandla diabetes blir ein fort verkeleg dårleg, må ofte på do og er veldig tørst. Føling er jo lavt blodsukker, og skjer ofte om nokon med diabetes tek litt for mykje insulin og det går ei stund før dei spiser.

Noko dette kan vere er noko som heiter hyperglukemi (trur eg det var det heiter), der ein har overaktiv insulinproduksjon :)

Uansett er det vel berre ein lege som kan gje svaret! Lykke til på onsdag :)
 
Back
Topp