Blodsukker

Mammatil5

Andre møte med forumet
Hadde første kontroll hos lege i dag, er 12+5 på vei. Tok blodprøver og Sjekket blodsukker etter legekontrollen, og blodsukkeret mitt lå på 11. De gangene jeg har målt tidligere har det alltid lagt langt under dette. Leverte ikke urinprøve så vet ikke hvordan den hadde sett ut. Kjenner jeg stresser litt i forhold til svangerskapsdiabetes, trenger virkelig ikke det på toppen av alle andre plager. Litt lavt blodtrykk og for å være meg, 100/60. Noen grunn til bekymringer eller er det jeg som overreagerer litt her. Hatt 4 problemfrie svangerskap men alderen innhenter meg (34 år), og min far hadde diabetes2.

Slapp av, ta det som det kommer. Ikke ta sorgene på forskudd ;) bl.s i dag kan være en tilfeldighet at det var høyere enn det pleier, noe du har spist kanskje.
Begge mine foreldre er diabetikere, farmor og bestemor var også. Forrige sv.skap hadde jeg kostregulert sv.skap.dia, går ikke å gruer meg for at jeg får det igjen ;)
Mitt bl.t var 103/54 (eller noe sånt) og fikk ikke beskjed om at det var hverken det ene eller det andre, så stresser ikke for det heller. Forresten, er også 34 år ;)

Takk for svar. Er jo egentlig ikke en person som tar sorgene på forskudd, må være hormonene som gjør det. :p vet det ikke er noe jeg spiste som gjorde det, en beskjeden frokost med to små knekkebrød med ei fårepølse (stekt) på hver og et egg ved siden av. Og blodtrykket mitt har aldri vært under 120/80 noen gang det har vært målt. Men når det er sagt, ringte legekontoret jeg. Alltid lurt det. :) Skal komme inn å måle fastende på mandag og tar med urinprøve da. Så får jeg legge det fra meg frem til da hvertfall. :)

Bra du sjekker det på mandag :)
Jeg tar stikkprøver på jobb av og til :p fastende ligger jeg på 2-3 og ellers 4-5 :)

Enig i svar over her! Hadde også litt høyt bls sist svangerskap ved en kontroll. Da hadde jeg nettopp spist knekkebrød med brunost og banan på :) Blodsukker varierer litt, det er normalt. Flott at de sjekker deg! Og om du skulle utvikle sv.skaps.dia så er det ikke verdens undergang :)

I forhold til blodtrykk er ikke dette faretruende lavt og det er normalt at blodtrykket hos gravide er lavere enn det ellers er. Jeg ser ingen grunn til alvorlig bekymring og tror dette kommer til å gå helt fint :)

Hehe, ja det går nok helt fint, samme hva det er. Bare ikke vant med de verdiene, hverken på blodsukker eller blodtrykk. Men skal la bekymringene ligge frem til jeg faktisk vet om der er noe å bekymre seg for. :)
Men det er jo lett å Google seg litt bekymret da, skal la det og være. :p har tross alt født fire friske barn uten særlige komplikasjoner, skal få det til med nr fem og. Alle gode ting er vel fem?! :D

Hehe, ja det går nok helt fint, samme hva det er. Bare ikke vant med de verdiene, hverken på blodsukker eller blodtrykk. Men skal la bekymringene ligge frem til jeg faktisk vet om der er noe å bekymre seg for. :)
Men det er jo lett å Google seg litt bekymret da, skal la det og være. :p har tross alt født fire friske barn uten særlige komplikasjoner, skal få det til med nr fem og. Alle gode ting er vel fem?! :D

Ingen svangerskap er like :) Alle gode ting er 5, uten tvil :D

Google er skummel, 50% av telefonhenvendelsene jeg får på legevakt er gjerne folk som har blitt alvorlig skremt av det. Så prøv å la være (lettere sagt enn gjort kanskje) man trenger virkelig ikke ekstra bekymringer så sårbar som man er under graviditet :) Blodtrykket ditt er hvertfall normalt for en gravid, og dette kan ha ganske store variasjoner i løpet av en dag. Kanskje hadde du drukket litt lite vann akkurat da? Mange faktorer som spiller inn :) Senk skuldrene, dette går så fint så :) Ønsker deg en fin kveld videre (her skal vi pakke siste rest til Spania tur! Gleder oss!) :)

Back
Topp