"Blodstripe" i utflod - noen som kjenner seg igjen?

miss daisy

Forelsket i forumet
For andre gang i løpet av mine 11+3 uker som gravid opplever jeg syltynne stripe med noe som kan ligne blod i blank utflod når jeg tørker meg etter toalettbesøk.

Forrige gang var 17. mai, da var det bare en gang i løpet av dagen. Andre gangen var i dag, og det har vært iallfall ved 5 ut av maaange toalettbesøk i dag (blir vel at man går flere ganger når man er litt nervøs). Faktum er vel at hvis jeg ikke hadde lest alle disse artiklene om alt som kan gå galt hadde jeg ikke lagt merke til dette. Ingen blod verken i do eller truse....

Vet at det er masse som er normalt, og har ikke noe videre smerter, utover normalt gravid ubehag.

Håper vel at det er noen med lignende opplevelser som kan bekrefte at dette ikke er farlig (tenker ikke legebesøk HELT enda, da jeg var for en uke siden og alle prøver var som de skulle etter første gangen med disse tynne blodstripene), men klarer ikke helt å å slappe av heller...

Noen som kjenner seg igjen?

har ikke opplevd dette selv...men veit slimhinnene er mye mere følsomme når man er gravid, å kan lett bli små rifter ol. som gjør at et kommer litt blod...eneste je har opplevd er at det kommer litt blod når jeg snyter meg, å legen mente det er pga. følsomme slimhinner pga graviditeten! (blør ALDRI neseblod ellers)

Så tror du kan slappe helt av, sålenge det ikke er noe smarter eller mere blod, ville jeg tatt det med ro;))

veslemor85 skrev:
har ikke opplevd dette selv...men veit slimhinnene er mye mere følsomme når man er gravid, å kan lett bli små rifter ol. som gjør at et kommer litt blod...eneste je har opplevd er at det kommer litt blod når jeg snyter meg, å legen mente det er pga. følsomme slimhinner pga graviditeten! (blør ALDRI neseblod ellers)

Så tror du kan slappe helt av, sålenge det ikke er noe smarter eller mere blod, ville jeg tatt det med ro;))

Det er vel det jeg regner med, og håper på er grunnen her. Merker både på tannkjøtt og nese at ting er mer følsomt, for det er ved flere anledninger det har blødd både når jeg pusser tennene og snyter nesa (spesielt etter en liten "grinerie" ;) )

Tusen takk for rask tilbakemelding :)

sant, merker det på tannkjøttet jeg også...
Jo bare hyggelig, satser på at det var grunnen ja!! God helg videre, håper du klarer å slappe av og nyte den emoticon

Ja dette høres helt normalt ut...
Selv har jeg blødd mange ganger til nå, men ikke etter 9.mai...og jeg har blødd så mye som riiiikelige menstruasjoner, men likevel har lille det bra.

Min gynekolog og spesialist innen fosterdiagnostikk fortalte meg at 80% av alle gravid blør i løpet av de 12 første ukene, men få snakker om det...
Så det er visst veldig vanlig. Og dette du beskriver høres jo ikke ut som blødninger engang. Bare blodspor, og dette skyldes ofte skjøre slimhinner.

Heisann!! jeg forstår godt at du er litt bekymret og ikke klarer å slappe av.

har hatt det samme selv, men hadde i tillegg brun utflod.. (var ganske så bekymret men roet meg med at jeg hadde små blødninger i de to andre svangerskapene også, og da med enda mere blødninger enn denne gangen...)

siden blodstripene og den brune utfloden hadde vart i over to uker, gikk jeg tilsutt til legen min, fikk da sykemelding i noen dager for å slappe av og en time til UL. Etter noen dager fikk jeg se det nydelige lille hjerte slå:)

Gyn. kunne ikke se hvor det kom blod striper fra, men at det trolig kom av at morkaken vokste seg inn i meg, og at det kunne føre til ørsmå blødinger..dette ville lekke ut fra livmoren til skjeden. nå merker jeg ingenting:)

MASSE LYKKE TIL videre...dette er nok helt normalt og kan også være på grunn av følsommer slimhinner

veslemor85 skrev:
sant, merker det på tannkjøttet jeg også...
Jo bare hyggelig, satser på at det var grunnen ja!! God helg videre, håper du klarer å slappe av og nyte den emoticon

Tusen takk :)

Diddij skrev:
Ja dette høres helt normalt ut...
Selv har jeg blødd mange ganger til nå, men ikke etter 9.mai...og jeg har blødd så mye som riiiikelige menstruasjoner, men likevel har lille det bra.

Min gynekolog og spesialist innen fosterdiagnostikk fortalte meg at 80% av alle gravid blør i løpet av de 12 første ukene, men få snakker om det...
Så det er visst veldig vanlig. Og dette du beskriver høres jo ikke ut som blødninger engang. Bare blodspor, og dette skyldes ofte skjøre slimhinner.

Takk for all informasjonen du delte med meg :) Hjalp masse !

Merkelig hvor nervøs man kan bli for småting selv om man egentlig vet at det er helt normalt. Men jeg slapper mye mer av nå etter den gode tilbakemeldingen jeg har fått :)

Tutta83 skrev:
Heisann!! jeg forstår godt at du er litt bekymret og ikke klarer å slappe av.

har hatt det samme selv, men hadde i tillegg brun utflod.. (var ganske så bekymret men roet meg med at jeg hadde små blødninger i de to andre svangerskapene også, og da med enda mere blødninger enn denne gangen...)

siden blodstripene og den brune utfloden hadde vart i over to uker, gikk jeg tilsutt til legen min, fikk da sykemelding i noen dager for å slappe av og en time til UL. Etter noen dager fikk jeg se det nydelige lille hjerte slå:)
Gyn. kunne ikke se hvor det kom blod striper fra, men at det trolig kom av at morkaken vokste seg inn i meg, og at det kunne føre til ørsmå blødinger..dette ville lekke ut fra livmoren til skjeden. nå merker jeg ingenting:)

MASSE LYKKE TIL videre...dette er nok helt normalt og kan også være på grunn av følsommer slimhinner

Takk for tilbakemeldingen :) Betryggende å høre at dette er helt normalt :)
Skal av på ultralyd om små 9 dager, så da blir nok alt kjempebra :)

Back
Topp