Blodspor i urinen..

Mar11jun13jan15

Glad i forumet
Wæææ, var på kontroll i går til jordmora, alt var bra fint, hjertelyd, symfyse, vektoppgang, osv.. Meeen, så kom resultatet av urinprøven, å der var det blodspor, kjente jeg ble kjempe redd..
Hun sa at det helt sikkert ikke var noe farlig, og skal inn og levere en ny på mandan. Men klarer liksom helt og sippe det, så sitter og kjenner etter om jeg har vondt i magen hele tiden. Blir litt stressa, er jo redd for at noe skal skje med lillebror..
Flere som har hatt blod i urinen? Som kan komme med noen betryggende ord? :)

dersom du har en UVI vil det som regel slå ut på blod. Om du har en begynnende UVI, vil kanskje blod slå ut kraftigere til mandag(samtidig som leukocytter(hvite) vil også slå ut). Kanskje du har en liten hudrift der nede? Som slår ut på stixen? Vil nesten tro at stixen hadde fått mer enn bare blodspor om noe var i gjære. Ikke bekymre deg, alt er nok i orden skal du se:)

Jeg hadde fullt utslag på blod, hadde da hatt en uvi, men lege sa at det ikke trengte ha sammenheng. Slimhinnene er mye skjørere under graviditet så det var visst ikke unormalt at det kunne forekomme. men bra du skal levere inn en ny prøve, er jo alltid godt å bli fulgt opp. min prøve var helt fin noen dager senere:) Lykke til:)

Jeg merket å UVI pga blod i urinen.. og da snakker vi ikke blodspor.. det var sånn at jeg så at jeg så dovannet var rødt.. og ante ikke hvor det kom i fra med en gang.. men ringte føden og alle andre småsymptomer tydet på UVI.. så er akkurat ferdig med en antibiotikakur nå.. og blodet forsvant etter 1 dag.. :) Håper ikke det er noe mer enn en UVI på deg å :)

Jeg har og blodspor. Men er ikke farlig, så lenge det bare er spor. Jeg sendte min urinprøve på dyrking som dem kaller det.. Det kan jo legen din gjøre også så finner den ut om det er noe infeksjon :)

Jeg hadde det nesten hver gang sist. De trodde jeg hadde uvi,men var ikke noe bakterier å finne.
Gynekologen min fortalte meg etterpå at det sikkert var blodkar i blæra som hadde sprukket. det var visst veldig vanlig og kunne være veldig vondt, som uvi, men ikke farlig.

Takk, så kjempe mye for svar, kjenner meg litt roligere allerede (og har slutten å kjenn etter om jeg har vondt i magen ;)).. :)

Back
Topp