Blodslim i bleien ved tannfrembrudd? *langt*

iho

Elsker forumet
Nathaniel hadde i går litt blodslim i bleien.. Jeg ble selvfølgelig hysterisk og ringte legevakten.. Etter mange spørsmål om hvor mye etc, ba spl der meg kontakte fastlegen.. Legekontoret var som vanlig umulig å få på tlf, men fikk tak i helsesøster som sa det var ganske vanlig hos små barn.. Jeg skulle følge med, og om det kom mer måtte jeg kontakte lege..

I dag var det litt slim igjen, med pittelitt blodtrevler i.. Prøvde igjen og ringe fastlege, som vanlig uten å få svar, så kontaktet legevakten igjen.. Snakket med en koselig spl, hun forklarte situasjonen for lege og ringte meg opp igjen.. Legen hadde da sagt at ved tannfrembrudd kom det ofte litt slim i bleien! Har noen andre vært borti dette??

Det er snakk om meget små mengder friskt blod, kun ved avføring, alm tilstaden er bra og han spiser og drikker normalt..

Noen timer senere ringte faktisk legevakten opp igjen, (ny spl) og spurte om det gikk bra og om det var kommet noe mer blod/slim! Ble ganske overrasket, men syns det var fint gjort.. :-) Fikk også beskjed om å kontakte fastlege på mandag, noe jeg kommer til å gjøre om dette fortsetter... :-)

aldri opplevd eller hørt om. men hvis de sier det er normalt så er det sikkert det :) 

teit med legekontor som ikke svarer, bra legevakten var så hyggelige!

toffen skrev:
aldri opplevd eller hørt om. men hvis de sier det er normalt så er det sikkert det :) 

teit med legekontor som ikke svarer, bra legevakten var så hyggelige!

Ja, veldig positivt! Har ringt dem noen ganger tidligere, veldig greit å få litt svar på tlf og slippe og hive en halvsyk unge i bil og kjøre en halvtime for å bli sendt hjem igjen.. Tidligere har de virket noe lunkne, har nesten følt at jeg ringte og forstyrra midt i julemiddagen eller noe... Men denne gangen var det en veldig positiv opplevelse! emoticon

Aldri hørt snakk om.. Men kan det være pga diareen som ofte oppsår når tennene kommer? ofte kan jo diareen være hard å få ut pga luft.. kan kanskje bli noen rifter i endetarmsåpningen da....

Aldr hørt om.. men logisk det lillesnille skrev da.. hmm
Men godt dere blir fulgt opp iallefall! Og kjempe service på legevakta, det er en sjelden begivenhet gitt! :-D

må skrive for å se svar :P

Det har jeg faktisk ikke opplevd=S

Back
Topp