Blodprosent

Gro
Tok jordmor crp, eller kan det sjekkes på andre måter? Kan 0 om dette. Har prøvd å ringe legekontoret i dag, men har ikke kommet gjennom.
Tok jordmor crp, eller kan det sjekkes på andre måter? Kan 0 om dette. Har prøvd å ringe legekontoret i dag, men har ikke kommet gjennom.
crp tar vel ikke jordmor. Er vel bare hn. Da tror eg du må ha deg en legetime. Evt kan hun jo lage til slik blodprøvelapp så kan du ta det på legekontoret?

Gro

crp tar vel ikke jordmor. Er vel bare hn. Da tror eg du må ha deg en legetime. Evt kan hun jo lage til slik blodprøvelapp så kan du ta det på legekontoret?

Nei, jeg bare lurte på hvordan du fikk svar hos jordmor da, ut i fra at du skrev «var jordmor som tok på meg som førte til at jeg måtte ta vanlig blodprøve etterpå». Vet ikke hva hn er heller. Planen var å bare ringe inn til legekontoret og bestille en time til blodprøve uansett. Det går fint.:)

Jeg rotet med crp, tenkte på sånn en stikker i fingeren :hilarious:

Last edited:
Nei, jeg bare lurte på hvordan du fikk svar hos jordmor da, ut i fra at du skrev «var jordmor som tok på meg som førte til at jeg måtte ta vanlig blodprøve etterpå». Vet ikke hva hn er heller. Planen var å bare ringe inn til legekontoret og bestille en time til blodprøve uansett. Det går fint.:)

Jordmor skal ta på meg, stikk i fingeren og så får jeg svar der og da. Med mindre jeg misforsto henne da :p

Kanskje det skulle være «hb» som er blodprosenten? Jordmor tok på meg og, sånn stikk i fingeren som man får svar på med en gang. Tipper det kun er det de tar av blodprøver på helsestasjonen..

Aha! Ja, jordmor tok stikk i fingern. Men siden den var litt variabel ville ho ha venøst blod, altså fra armen. Ho kan skrive rekvisisjon ned til laben så gikk eg ned der og tok skikkelig. Så det kan min jordmor vertfall. Ho kan skrive rekvisisjon til alt, men ho tar stikk i fing selv.

Back
Topp