Blodprosent

Mener lav er under 11, usikker på høy! De ringte fra legenkontoret og sa blodprosenten min va på 6. Ikke rart jeg har vært litt sliten i det siste!:eek:

Mener lav er under 11, usikker på høy! De ringte fra legenkontoret og sa blodprosenten min va på 6. Ikke rart jeg har vært litt sliten i det siste!:eek:

Oj! Min var på 9.8 og jeg kjenner meg sliten og. Men mye høyere enn deg. Haha. Begynt med jerntilskudd du da?

Ved graviditet så regnes man som lett anemisk med en hb på 11 eller under. Utenom graviditet så er normal hb er 11.7-15,3, men ved graviditet så er det normalt å ha 5-10% lavere hb :)

Ja, fikk anbefaling om å ta det i en mnd og så måle på nytt. Lurt å drikke appelsinjuice med jern, for da blir opptaket bedre.. hehe
Jepp, nå pøser jeg appelsinjuice og spise leverpostei og har nesten kuttet helt ut melken (som jeg elsker). God bedring til deg, håper det tar seg fort opp for oss begge :)

Min var 5 og jeg slet max. Svimte av flere ganger, og var nær ved mange ganger. Og skikkelig zombie :confused: Og mye hodepine :wtf:

Min var 5 og jeg slet max. Svimte av flere ganger, og var nær ved mange ganger. Og skikkelig zombie :confused: Og mye hodepine :wtf:
Oi, det var veldig lavt :meh: har du fått klart å få blodprosenten opp? Jeg har følt meg grei de siste dagene (en uke siden jeg begynte på jerntabletter), men i dag var jeg skikkelig svimmel, uvel, og en voldsom hodepine :confused:

Min var for lav på forrige kontroll. Mente hun sa 5,9 men det hørtes veldig lavt ut i forhold til hva dere skriver. Føler meg helt fin, kanskje litt sliten/trøtt.

Fikk beskjed om å ta jerntabletter annenhver dag.

Oi, det var veldig lavt :meh: har du fått klart å få blodprosenten opp? Jeg har følt meg grei de siste dagene (en uke siden jeg begynte på jerntabletter), men i dag var jeg skikkelig svimmel, uvel, og en voldsom hodepine :confused:

Fikk det opp, og kjente at det var bedre før prøvene bekreftet det. Men så datt den fort igjen når jeg tok mindre jern. Så da var det bare og ta to tabl til dagen igjen. 1 holder ikke, for min kropp.

Back
Topp