Blodprosent og graviditet

morfor2

Glad i forumet
Var hos jordmor i går og fikk målt blodprosenten til 8,7.... Hun syntes den var litt lav og anbefalte jerntabeletter.

Var ikke dette VELDIG lavt? Er i dag 28+3, noen som vet mer om blodprosent og graviditet enn meg? (skal ikke til legen om lenge, skal spørre da)

Ikke rart jeg er trøtt og sliten hvis blodprosenten er lav, men hvor lav er den egentlig?

det laveste jeg hadde var 11 tror jeg.... Nå er den 13

Er du under 7 så er det farlig for helsen din, dette veit eg for eg har vært nede i 4 men da gjorde eg ikkje annet enn å ligge i sengen. Det går nok fort opp igjen når du tar jern tilskudd.[:)]

ja ,den var ganske lav men som sagt så hjelper det med jerntabletter.vanlig å være slapp hvis prosenten er lav..har du lavt blodtrykk også?? jeg har som regel ligget rundt 11 på blodprosenten når jeg har tatt jerntabletter. det er fortsatt litt lavt men siden forma var bra så gjør det ingenting.

Helleren det var lavt da.. Sist jeg fødte og mistet masse blod fikk jeg blodoverføring på 5,5%.. Men det beste faktisk når man er blodfattig er å drikke ett glass appelsinjuice og spise 2 skiver med masse masse masse leverpostei. rikt på jern og c vitaminen i juicen gjør at kroppen tar opp jernet. :) lykke til

Jeg er plaget med lav blodprosent uansett om jeg er gravid el ikke.Men legen min sa det at beg den å bli ett sted mellom 10-11 så burde man ta jerntilskudd.Jeg har gått på det 2 mnd selv nå.

Den skal vel ligge på mellom 10 og 16 en plass.
Min har hver gang lugget på mellom 12 og 13 som er bra.... [:D]

ORIGINAL: lillemolla

ja ,den var ganske lav men som sagt så hjelper det med jerntabletter.vanlig å være slapp hvis prosenten er lav..har du lavt blodtrykk også?? jeg har som regel ligget rundt 11 på blodprosenten når jeg har tatt jerntabletter. det er fortsatt litt lavt men siden forma var bra så gjør det ingenting.

Har 100/60 i blodtrykk.. (tror det er ganske så normalt - ifølge jordmor var det bra ihvertfall) 

Blodprosenten tar seg sikkert opp når jeg får tatt jern [:D]  

jeg hadde blodprosent på 11,4 og fikk beskjed om at det var lavt!

I forrige uke på legetimen var blodprosenten min på 11.2% og den var helt fin sa legen til meg.

Rart det varierer sånn fra lege til lege, eller er det forskjell fra person til person?

Back
Topp