Blodpropp

*RSB*

Hey
Assistert-jentene
Febbisbebbis'18
Er gravid og hadde en flytur på 4,5 time i går, brukte støttestrømper og gikk flere ganger i løpet av turen.
I dag våknet jeg med noe som kjennes ut som en strekk i leggen og google sa at blodpropp kan kjennes slik ut?
Burde jeg reise på legevakten eller se det an?

Om du mistenker noe. Er det bedre å gå en gang for mye enn for lite :)
Hvertfall ring og forhør deg :)

Jeg vet ikke hvor fort en blodpropp kan komme av en flytur, og om det har noe å si hvor langt man er på vei, men jeg ville nok ringt legen hvis jeg var i tvil. Så får de avgjøre

Jeg ville ringt. Min stemor er i faren for å få blodpropp og hu endte med det etter en flytur. Bedre å sjekke for å være sikker.

Jeg hadde noe lignende ca 2 dager etter en 5 timers flytur i sommer, våkna midt på natta med sinnsyke smerter i leggen. Måtte opp å gå da ga det seg litt men krampefølelsen satt i en stund så jeg sovna med foten på gulvet[emoji23] ingen blodpropp her kun en skikkelig krampe som visst er vanlig etter flytur, men er du usikker, dra på legevakta.

Sjekket deg?? [emoji5]
Jepp :) eller snakket med legen og siden jeg ikke hadde flere symptomer en en litt øm legg så skulle jeg heller ringe igjen hvis det ikke ble bedre, eller den ble større. Men det gikk over i løpet av dagen så tror det bare var en strekk :)

Jepp :) eller snakket med legen og siden jeg ikke hadde flere symptomer en en litt øm legg så skulle jeg heller ringe igjen hvis det ikke ble bedre, eller den ble større. Men det gikk over i løpet av dagen så tror det bare var en strekk :)
Er veldig vanlig å få krampe og strekk i leggene som gravid. Er ikke noe godt, men bedre enn blodpropp :-)

Godt at det ikke var det!

Back
Topp