Blodpropp?

Labben

Elsker forumet
Jeg var hos bedriftslege på den årlige helsekontrollen i dag, og fikk litt av noen overraskelser. Hadde egentlig tenkt å droppe timen, siden jeg nettopp var hos lege og dessuten skal til jordmor neste uke. Men jammen er jeg glad jeg gikk!

Vi har hatt blodpropp i familien og i tillegg er jeg protein c resistent (innebærer at jeg f. eks aldri har kunnet ta p-piller eller andre lignende hormoner fordi jeg i utgangspunktet er mer disponert for blodpropp enn andre). Da bedriftslegen fikk vite at jeg er gravid ble hun bekymret fordi hun sa at sjansen for å få blodpropp øker ved graviditet. Dermed har jeg trippel risiko for blodpropp og legen min har ikke nevnt det med et ord at jeg må være ekstra på vakt overfor hevelser i kroppen og andre tegn på blodpropp!

Poenget med å fortelle dette er for å advare andre som vet de har forhøyet risiko for blodpropp.
Jeg har nå kjøpt kraftige støttestrømper til bena for å øke blodsirkulasjonen og legen sa dessuten det var veldig viktig å holde kroppen i aktivitet (gå lette turer etc.) og drikke mye vann. Alt for å holde blodomløpet i gang.

Hm... dette må jeg høre med legen om. Vi har mye blodpropp i familien, og med min migrene er sjansene øket. Så jeg har aldri fått lov å bruke p-piller eller liknende...

Oi, hjelp!!! Dette visste jeg ikke noe om engang!!!! Gubban!! Jeg som måtte slutte på p-plasteret, fordi jeg var sikker på jeg holdt på å få blodpropp, og etter det hørte jeg at folk hadde dødd av blodpropp når de gikk på plasteret!! Huttetu!!

Back
Topp