Blodpropp i svangerskapet

Kmasa

Glad i forumet
Desemberlykke 2018
Er innlagt på sykehuset nå på blodfortynnende pga sterk mistanke om blodpropp i den ene lungen. Det jeg reagerer på er at det er ingen som gir meg noen som helst informasjon hvordan dette kan påvirke den lille..

Er det noen som har opplevd det? Er så redd for at det skal gå utover den lille i magen pågrunn av eventuelle behandlinger..

Er blitt plassert på lungeavdelingen med beskjed om at jeg skal få snakke med en lege på mandag angående graviditeten og denne mest sannsynlige blodproppen. Vente å bekymre seg i 2 dager frister utrolig lite..

Huff, skjønner godt at dette ikke er noe gøy :(
Blodfortynnende er hvertfall helt ufarlig for babyen, og så blodproppen er hos deg og ikke knyttet til blodstrømmen i morkake /hos baby, vil jeg tro at det er helt i orden med lille :)
Også vil jeg tro at sykehuset har oversikt over hvilken behandling gravide kan få ❤️

Titter innom fra april. Vil bare sende deg en god klem![emoji173]
Har selv hatt blodpropper i lungene utenom svangerskap, er en ubehagelig opplevelse! Kan ikke tenke meg at legene ville satt deg på blodfortynnende dersom det ville vært skadelig for barnet. Men dersom du føler det er veldig ubehagelig så mas på dem, få fremskyndet å få snakke med legen, evt få dem til å ringe gynekologisk avdeling og høre for deg.

Masse god bedring og lykke til!! [emoji173]

Søstern gikk på store doser blodfortynnene hele svangerskapet fordi hun mangler et protein i blodet som gjør at hun lett kan få blodpropp.
Eneste hun opplevde var at hun hadde en helt ufarlig blødning tidlig i svangerskapet. Blødningen var bare pga skjøre slimhinner, og når blodet er tynnere kommer det litt mer og virker som litt mer.

Håper du får prate med en lege som kan gi deg svarene på det du lurer på :)
Krysser fingra for deg [emoji7]

Jeg har gått på blodfortynnende i begynnelsen av mitt første svangerskap, så det er ufarlig i alle fall.
God bedring [emoji173]️

Tusen takk dere! Fikk endelig tak i en lege i dag som hadde noen svar til mine 1000 spørsmål. Siden jeg ikke kan utføre en vanlig CT røntgen pågrunn av babyen i magen er jeg nødt og ta en annen type røntgen i morgen. Denne vil fortelle hvilke størrelse og om det er flere propper det er snakk om. Men de mente jeg kun trenger og ta blodfortynnende ut resten av svangerskapet for å bli kvitt de jeg har og for å unngå flere eller blodpropper i morkaken.

Sønnen min ble født 2 mnd før termin på grunn av morkake full av blodpropp så undres over hvorfor jeg ikke etter dette heller ikke får noe tettere oppfølging i dette svangerskapet..

Tusen takk dere! Fikk endelig tak i en lege i dag som hadde noen svar til mine 1000 spørsmål. Siden jeg ikke kan utføre en vanlig CT røntgen pågrunn av babyen i magen er jeg nødt og ta en annen type røntgen i morgen. Denne vil fortelle hvilke størrelse og om det er flere propper det er snakk om. Men de mente jeg kun trenger og ta blodfortynnende ut resten av svangerskapet for å bli kvitt de jeg har og for å unngå flere eller blodpropper i morkaken.

Sønnen min ble født 2 mnd før termin på grunn av morkake full av blodpropp så undres over hvorfor jeg ikke etter dette heller ikke får noe tettere oppfølging i dette svangerskapet..

Så godt med svar!
Systemet har virkelig svikta om du ikke har fått informasjon om blodfortynnende etter et svangerskap med blodpropper i morkaka. Tok du blodprøver etter det svangerskapet for å utelukke blodlevringssykdom/ leiden mutasjon?
Uansett er du nok ikke for sent ute med å starte, jeg blir fulgt opp tett etter alvorlig morkakesvikt (blodpropper) i forrige svangerskap, og skulle ikke starte med blodfortynnende før uke 10, senest oppstart uke 12. ;)

Back
Topp