Blodpropp i morkaka

Sillig

Blir kjent med forumet
Endelig fått svar på koffor han ikkje voks som han skulle! Har hatt infarkt/blodpropper i indre og ytre deler av morkaka.. Så under neste svangerskap må eg gå på blodfortynnande kver dag:/ glad han vart tatt ut når han vart og at han e frisk !:)

Det samme hadde jeg med mitt barn nr.2 han ble født med lav fødselsvekt til termin.
Nå har jeg akkurat født nr.3 hun var 4100 gram, så trenger ikke skje det samme ved senere svangerskap! :-)
Jeg ble fulgt opp med jevnlig ultralyd fra uke 30 denne gangen for å passe på vekst!

Hører ikke til her, men tillater meg å spørre likevel.. Hvordan merket dere det? sparket babyen som normalt likevel? har en så veldig magefølelse på at lille her er liten, klarer ikke helt å gi slipp på den følelsen.. har vært på kontroll en gang rundt uke 29, da var hun lita (ca minus 25%), ny kontroll uke 31, da var hun nærmere gjennomsnitt.. men jeg klarer liksom ikke stole på det.. uke 34 nå og ingen nye kontrollavtaler..

Godt at han er frisk!!
Merket du noe til blodproppene? Eller har det bare gått utover gutten din?

Symfysemåla mine begynte å synke i veke 27, sank å sank.. Eg va i dårlig form heile svangerskapet, kvalm , dårlig matlyst, generelt dårlig form.. Eg følte magen vart mindre å mindre.. Og hadde på følelsen at noke va galt.. Va på vekst kontroll kver 2 veke. eg kjente nesten ingen liv den dagen han vart tatt ut. og dei siste vekene så la eg merke til at han slutta å hikke, noke han hadde gjort masse.. Går ikkje Ann å finne ut om man får blodpropp i morkaka.. Men krev å få skikkelig oppfølging om du e i tvil

Jeg merket ikke noe til det selv! Magen/fundusmålet fulgte streken på kurven helt perfekt, men i uke 31 begynte den å flate ut..... Den gangen trodde jordmor det var fordi baby hadde lagt seg lengre ned i bekkenet. Men det var nok fordi han begynte å få dårligere med næring....
Ta opp din bekymring med din jordmor, så får du kanskje henvisning til UL! :-)

Lykke til! :-)

Hvordan var det med veksta i den perioden da? Jeg har stått stille på vekta siden siden uke 27 nå, men sf-målet hadde gått opp på siste kontroll i uke 31.. vet ikke hvordan det er nå da, syns magen er liten i forhold til sist.. :/

kjenner liv hver dag da, men tenker mye på det her..

Jeg merket ikke noe til det selv! Magen/fundusmålet fulgte streken på kurven helt perfekt, men i uke 31 begynte den å flate ut..... Den gangen trodde jordmor det var fordi baby hadde lagt seg lengre ned i bekkenet. Men det var nok fordi han begynte å få dårligere med næring....
Ta opp din bekymring med din jordmor, så får du kanskje henvisning til UL! :)

Lykke til! :)

betyr det at du merket liv som vanlig?

betyr det at du merket liv som vanlig?
Ja jeg merket liv daglig, kan ikke huske at jeg var noe spesiellt bekymret.

Jeg gikk opp ca 10 kg, men det gjorde jeg med første fødte også som var over en kilo tyngre en hva lillebror var når han ble født.

Størrelsen på magen tror jeg ikke har så mye med hvor stor ungen er, hvis symfysemålet følger sin kurve, er jo det det viktigste! :-)

Men ta en prat med jordmor! :-)

Back
Topp