Blodpropp i leggen

AttpåSkatt2018

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Julikulene 2020
Noen som har hatt det, og som kan si noe om hvordan det kjennes? Hva slags smerter hadde du?

Ikke hatt det, men ofte så blir leggen varm og gjerne hoven :) og kan være vond å tråkke på!

Noen som har hatt det, og som kan si noe om hvordan det kjennes? Hva slags smerter hadde du?
Min bror har hatt det. For han begynte det vel med at det ble hovent, vondt i foten som det var musklene, en strekk eller noe slikt. Så ble det rødt og hovent. Hvis du frykter blodpropp må du dra til lege med én gang, det kan bpde vøre farlig og ta mye lengre tid å behandle hvis du venter.

Min bror har hatt det. For han begynte det vel med at det ble hovent, vondt i foten som det var musklene, en strekk eller noe slikt. Så ble det rødt og hovent. Hvis du frykter blodpropp må du dra til lege med én gang, det kan bpde vøre farlig og ta mye lengre tid å behandle hvis du venter.

nja, jeg tror egentlig ikke jeg har det, men når keg googler, så kommer det kun opp blodpropptreff...
Jeg er ikke hoven eller rød, men den siste uka har den ene legggn vært så innmari varm innvendig liksom. Og føles fryktelig tung. Har smerter som kommer og går litt, helt uavhengig av om jeg er i ro eller i aktivitet. Føles som begynnelsen på muskelkramper, før det knyter seg helt liksom....

nja, jeg tror egentlig ikke jeg har det, men når keg googler, så kommer det kun opp blodpropptreff...
Jeg er ikke hoven eller rød, men den siste uka har den ene legggn vært så innmari varm innvendig liksom. Og føles fryktelig tung. Har smerter som kommer og går litt, helt uavhengig av om jeg er i ro eller i aktivitet. Føles som begynnelsen på muskelkramper, før det knyter seg helt liksom....

Du bør absolutt ta kontakt med lege umiddelbart. En trenger ikke ha alle symptomer som står på nettet.

Hadde i lysken da.
Men var fryktelig tungt og vondt. Jeg kunne ikke gå mange meter før jeg måtte sette meg ned for å hvile. Det var hovent (2cm), litt fargeforskjell, men ikke som jeg selv egentlig la merke til.
Å prøve å forklare husker jeg jeg sa det kjente ut som tusen kniver som var satt inn i beinet mitt og de vridde rundt hele tiden. Var grusomt.

Hele beinet ble påvirka av den så. Er en del år siden dette. Er vel 18 år siden nå faktisk.

Er du usikker, så er det nå bedre med en tlf for mye enn for lite.

Ville nok tatt en tur til legen hvis du er bekymret. Bedre med en sjekk for mye, enn for lite :) krysser fingrene for at det ikke er noe alvorlig.

Takk for svar! Er egentlig ikke bekymret selv, men folk rundt meg er deto_O
Men står på dobbel dose AlbylE i graviditeten pga tidligere placentaløsning, så legevakta mente jeg kunne se det litt an, og heller ringe tilbake om set skulle bli værre i helga. :happy:

Back
Topp