Blodpropp av IVF

Stor&liten

Glad i forumet
Snøfnuggene 2025 ❄️
Noen her som har fått blodpropp etter IVF behandling (pga overstimulering)?
Jeg er under behandling for det nå men lurer på hvordan forløpet deres gikk for seg, etter endt blodfortynnende behandling? Hvor lenge måtte du ha behandling og hva skjedde etterpå? Har du fått barn i etterkant v hjelp av IVF?
Vet dette er veldig uvanlig og sjeldent, men er det noen som vet, eller kjenner noen, hørt om noen?

Jeg har fått beskjed om å smøre meg med tålmodighet (minst 6 mnd) men trenger egentlig bare høre om noen andre har hatt dette?

Har ikke Leiden eller andre genetiske disposisjoner. Bare uflaks.

Så kjedelig å høre at du fikk blodpropp.

Jeg har ikke fått det ifbm overstimulering (har da gått på blodfortynnende for å forhindre det), men har hatt blodpropp to ganger tidligere. Måtte gå på blodfortynnende i minst 6 mnd etter hendelsene (har Leiden homozygot og ble anbefalt å gå på det livet ut, men det er en annen diskusjon). Jeg er ikke lege, men jeg ser ingen grunn til at dette vil påvirke sjansen din til å få barn senere annet enn at du sikkert bør gå på blodfortynnende under hele prosessen.

Men, alle er forskjellige og jeg har hørt om folk som stadig får blodpropper ifbm graviditet selv om de ikke finner noen bakenforliggende årsaker. Selv har jeg som sagt Leiden homozygot, men har hatt to suksessfulle graviditeter hvor jeg har gått på blodfortynnende.

Lykke til videre :Heartred

Så kjedelig å høre at du fikk blodpropp.

Jeg har ikke fått det ifbm overstimulering (har da gått på blodfortynnende for å forhindre det), men har hatt blodpropp to ganger tidligere. Måtte gå på blodfortynnende i minst 6 mnd etter hendelsene (har Leiden homozygot og ble anbefalt å gå på det livet ut, men det er en annen diskusjon). Jeg er ikke lege, men jeg ser ingen grunn til at dette vil påvirke sjansen din til å få barn senere annet enn at du sikkert bør gå på blodfortynnende under hele prosessen.

Men, alle er forskjellige og jeg har hørt om folk som stadig får blodpropper ifbm graviditet selv om de ikke finner noen bakenforliggende årsaker. Selv har jeg som sagt Leiden homozygot, men har hatt to suksessfulle graviditeter hvor jeg har gått på blodfortynnende.

Lykke til videre :Heartred
Tusen takk for svar. Og lei meg for at du dessverre har hatt dette flere ganger før!
Kunne du bli gravid i de 6 mnd etter blodproppen eller måtte du også vente? Synes ventetiden er det verste når man er i et ivf løp.. én syklus er liksom lenge nok, men så ble det plutselig langt flere.
Jeg skal gå på blodfortynnende ved neste ivf forsøk ja, gikk på det nå også, men skal få høyere dose og unngå overstimulering.

Fikk du propp i lungen også? Derfor du måtte gå i 6 mnd? Vet at 3 mnd er vanligst så stusser på at du også fikk 6 mnd, men da var vell proppene kanskje veldig store? Uff, så fælt for deg å gjennomgå.

Hvordan var slutt prosessen din når du kunne slutte på blodfortynnende etter blodpropp? Gikk du noen gang lengre enn 6 mnd?

Beklager mange spørsmål men man blir så utålmodig etter å se frem til neste plan.

Og gratulerer med at du nå i dag har to vellskapte barn. Det unner jeg deg <3

Tusen takk for svar. Og lei meg for at du dessverre har hatt dette flere ganger før!
Kunne du bli gravid i de 6 mnd etter blodproppen eller måtte du også vente? Synes ventetiden er det verste når man er i et ivf løp.. én syklus er liksom lenge nok, men så ble det plutselig langt flere.
Jeg skal gå på blodfortynnende ved neste ivf forsøk ja, gikk på det nå også, men skal få høyere dose og unngå overstimulering.

Fikk du propp i lungen også? Derfor du måtte gå i 6 mnd? Vet at 3 mnd er vanligst så stusser på at du også fikk 6 mnd, men da var vell proppene kanskje veldig store? Uff, så fælt for deg å gjennomgå.

Hvordan var slutt prosessen din når du kunne slutte på blodfortynnende etter blodpropp? Gikk du noen gang lengre enn 6 mnd?

Beklager mange spørsmål men man blir så utålmodig etter å se frem til neste plan.

Og gratulerer med at du nå i dag har to vellskapte barn. Det unner jeg deg <3

Ventetiden er grusom ja, men husk at det er viktig at kroppen er i god form. Jeg var ikke en prøver da dette skjedde så jeg fikk ikke noen anbefalinger om det.

Bra du får høyere dose neste gang. Jeg har blitt overstimulert selv om de sa jeg fikk minimum dose, bare sånn at du er klar over at det kan skje.

Første gangen var det bare en tromboflebitt, en trombe i en overfladisk vene i ankelen. Den andre gangen var det DVT i leggen. Jeg ble egentlig anbefalt av hematolog å gå på blodfortynnende livet ut (hennes offisielle anbefaling) men jeg har valgt å ikke gjøre det grunnet diverse årsaker (det er en kompleks situasjon). Tar blodfortynnende når jeg er i utsatte situasjoner (som sengeliggende, når jeg flyr, under graviditet etc.).

Vet ikke om dette hjalp så mye, men om du vil snakke mer om det så er det bare å sende en mld. Skjønner godt at du er utålmodig, og håper du slipper å gå gjennom dette igjen :Heartred

Back
Topp