Blodprøvesvar fertilitetsutredning

Acinonyx jubatus

Glad i forumet
Marsipanene 2019
I forbindelse med fertilitetsutredning, har jeg målt progesteron på syklusdag 21, 24 (skulle egentlig være dag 23, men det var på en søndag), 25 og 28, disse var henholdsvis:
dag 21- 34
dag 24- 39
dag 25- 33
dag 28- mindre enn 1

Jeg er usikker på hvorfor jeg skulle måle så mange dager, for når jeg googler , ser jeg at de fleste tar på syklusdag 21. Slik jeg tolker det, så tyder prøvesvarene mine på at jeg har eggløsning som normalt, men kan verdiene si noe mer? altså kan de være for lave f.eks?

Disse prøvene tok jeg nå i februar. I begynnelsen av januar (altså forrige syklus), tok jeg prøver på syklusdag 4, resultatet av disse var:
LH- 3,6
FSH- 6,8
Østradiol 0,11
AMH- 13,15
Progesteron- mindre enn 1

Jeg er 40 år gammel- har fire barn (med samme mann), og vi har prøvd lenge på en liten attpåskatt, uten resultat (halvannet år), alle de andre har vi unnfanget "lett". Jeg har vært hos gynekolog, og alt ser normalt ut, og har altså nå fått alle prøvesvar, og venter på ny time, men det er litt lang ventetid... dere andre som kanskje har vært gjennom samme utredning, er det noen umiddelbare tanker om de resultatene jeg har på blodprøvene?
 
Ville lagt ut dette på assistert forum, men tenker at du har gode eggreserver (AMH) med tanke på alder, men at kvaliteten (FSH) er litt dårlig.
 
Back
Topp