Blodprøver

Mamsenoglillegutt123

Forelsket i forumet
Påskekyllingene 2020
Ja..nå har jeg greid å glemme når disse blodprøvene skal tas :facepalm: mener jordmor sa uke 11, men er det da nå når jeg er sånn 10+ eller er det neste uke når jeg er 11+? Noen som husker dette? Fikk bare to skjema med hvilke prøver som skal tas, og beskjed om å stikke innom legesenteret å ta det når det passer seg sånn :p

Ja..nå har jeg greid å glemme når disse blodprøvene skal tas :facepalm: mener jordmor sa uke 11, men er det da nå når jeg er sånn 10+ eller er det neste uke når jeg er 11+? Noen som husker dette? Fikk bare to skjema med hvilke prøver som skal tas, og beskjed om å stikke innom legesenteret å ta det når det passer seg sånn :p
Var hos jordmor i går, hun sa fra nå (uke 9) og frem mot OUL. Men fant papirene mine fra forrige svangerskap, og der sto det mellom uke 12 og 14. Så tenker jeg kommer til å dra da :)

Jeg skal ta de idag, er et sted mellom 12+1 og 12+4! Jeg fikk beskjed om å ta de når jeg hadde passert 12 uker, men jeg tror egentlig det er de «gamle» reglene! Nå kan de vel tas før også!

Jeg tok blodprøver forrige uke, da var jeg 9+noe..:happy: skal ha første svangerskapskontroll idag, 10+0! Så hun ville at jeg skulle komme en uke før å ta blodprøvene, så hadde hun svarene klar til idag.:)

Tok blodprøve idag 4+6 , bare for å fastslå graviditeten og hcg nivået. Så skal jeg tilbake i uke 12 for å ta alle blodprøver som tas rundt den tiden sånn som med forrige svangerskap + ultralyd&hjertelyd. Sist fikk vi bare hørt hjerte pga ultralyd apparatet virket ikke , men det gjorde ikke noe siden hadde bestilt privat ultralyd for uke 13. Denne gangen blir det nok bare uke 12 hos legen og så oul på sykehuset for så jordmor og lege annenhver gang ☺️

Her tok jeg blodprøvene i uke 10, men må ta blodtype etter uke 12+0.

Var hos fastlegen i uke 9. Fikk da beskjed om å komme tilbake etter fullført 12 uker for blodprøvene.

Jeg tok i går, 8+3 :rolleyes: lurer også på hvorfor man skal vente til etter 12? Må jeg ta en prøve til etter 12?

Jeg tok torsdag 8+4. Hele pakka. Hun sa at det ikke hadde noe å si når det ble tatt, men at mange foretrakk at man ventet til uke 12 pga at da er det mer sikkert svangerskapet blir fullgått. Mindre unødvendig arbeid for laben.

Jeg tok torsdag 8+4. Hele pakka. Hun sa at det ikke hadde noe å si når det ble tatt, men at mange foretrakk at man ventet til uke 12 pga at da er det mer sikkert svangerskapet blir fullgått. Mindre unødvendig arbeid for laben.
Takk for svar :) det gir jo litt mening det med sikkerheten rundt 12 uker :)

Jeg har et spørsmål! :happy:Jeg var hos legen i uke 6+2 for å diskutere medisiner i svangerskapet, og fikk da beskjed om at vi kunne kalle det en svangerskapskontroll og tok da en del blodprøver. Nå er jeg 11+5 og ser at mange skal inn til blodtyping etter uke 12+0. Er dette noe jeg må ringe inn å bestille selv eller vil jeg få innkallelse?

Jeg har et spørsmål! :happy:Jeg var hos legen i uke 6+2 for å diskutere medisiner i svangerskapet, og fikk da beskjed om at vi kunne kalle det en svangerskapskontroll og tok da en del blodprøver. Nå er jeg 11+5 og ser at mange skal inn til blodtyping etter uke 12+0. Er dette noe jeg må ringe inn å bestille selv eller vil jeg få innkallelse?
Jeg fikk to ark fra jordmor når jeg var der på første kontroll, og de to arkene skulle jeg ta med til legekontoret for å få tatt de aktuelle blodprøvene :) ring jordmor å spør du :)

Back
Topp