Blodprøver

Starmoon

Flørter med forumet
Hei [emoji4] når var det vi burde ta de blodprøvene i svangerskapet? Var det før eller etter uke 12? Det var visst kommet noen nye retningslinjer på det, men finner det ikke ut på Google [emoji4]

Mellom uke 8 og 12 mener jeg det var

Jeg er fortsatt forvirra på det her. legen min så mellom uke 12 og 15. Andre her inne sier før uke 12. jeg fant her inne på babyverden den her..og inne på preglife så står det at det må gjøres før man er 13+6 for etter det er det for seint. legger ved bilder

Vedlegg

• Screenshot_20181006-132924_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20181006-132924_Samsung Internet.jpg
    547,6 KB · Visninger: 26
Jeg skal ta blodprøver (første offisielle kontroll) når jeg er 12+4. Legen min mente det var viktig å vente til uke 12.

Den nederste er vel fosterdiagnostikk og duotest? [emoji4] jeg tror den øverste stemmer [emoji4]

Var til legen 7+3, 8+3 etter legens utregning siden han følger mens termin. Spurte om jeg skulle ta blodprøvene med en gang, han svarte, det er vel det de fleste gjør, så slipper du å komme tilbake, så da tok jeg dem da...

Jeg skal ta blodprøver i løpet av uka, er 7 uker nå. Var hos legen når jeg var 6+4 og kunne ta de da allerede.

Jeg trodde det var mellom uke 6 og 12, men da jeg kom til fastlegen så dobbeltsjekket han ved å ringe til gyn og jordmor, og begge sa at man måtte vente til uke 12. Så har time når jeg er 12+4 eller noe. Han fikk bare tatt ordinære blodprøver før uke 12.

Sniker fra oktobergruppen. I begynnelsen av året var i hvertfall reglene at man tok det etter uke 12 og det var da man fikk den første svangerskapskontrollen. Men nå har de vist fremskynner første kontroll til uke 6-12 inkludert blodprøvene. Denne endringen tror jeg skjedde rundt mai i år. Men jeg vil tro det tar litt tid for legekontor å gå over til den nye endringen så det er sikkert litt ulik praksis. Det er nok ikke veldig viktig å ta prøvene før uke 12 for selve prøvenes del, de er like gyldige etter, men det kan kanskje være en fordel i forhold til behandling om man oppdager man har en av infeksjonssykdommene det testes for. :)

Jeg tok iallefall full gravidpakke blodprøver på sykehuset når jeg var der. 9+6. Regner med de er oppdaterte på dette.

Jeg skal når jeg er 11+2. Tok noen blodprøver denne uken også, men det var mest pga at jeg er så dårlig. Legen ville vente med resten av blodprøvene til neste gang. Er 9+4.

Back
Topp