Blodprøver

Niceday

Forumet er livet
Noen fler som har måttet ta blodprøver fastende??

Har ikke gjort det med noen av de andre....men gjordet d i dag - husker ikke hvilke det var heller....

Niceday skrev:

Har ikke gjort det med noen av de andre....men gjordet d i dag - husker ikke hvilke det var heller....

Nei, det har jeg aldri måttet i forbindelse med svangerskap... pussig!

Niceday skrev:

Nei, det har jeg aldri måttet i forbindelse med svangerskap... pussig!

Nei, jeg tok alle prøvene sist jeg var hos legen! Var ikke fastende da. Kanskje legen ville ta noen ekstra prøver?

Gjorde det litt lenger ut i svangerskapet med nr 2. Mener det var fordi det var utslag på sukker i urina og de ville sjekke for svangerskapsdiabetes. :-) Rart du ikke fikk noe info da!

legen ramsa opp så fort hvilke prøver det var....klamydia, HIV, langtidsblodsukker, HCG er de jeg husker, men tror ikke noen av de kvalifiserer til fasting.... fikk svar på langtidsblodsukkeret og HCG på fredag når de kun tok stikk i fingeren.... var inne igjen i dag, men glemte å spørre - tappa 4 glass.... får vel bare føle meg ekstra godt passa på denne gangen da - for tidligere har d vel vært en blodprøve og ikke snakk om ekstra hcg eller langtidsblodsukkerprøve.....

Jeg tok fastende blodprøver da jg tok aaaaalle de som må taes i forbindelse med graviditeten.

MamsTW skrev:
Jeg tok fastende blodprøver da jg tok aaaaalle de som må taes i forbindelse med graviditeten.

hvilke prøver var det da??

Den eneste gangen jeg har tatt blodprøve fastende, var når jeg skulle skjekke ut allergier.. Men aldri i forbinnelse med graviditet

Jeg måtte faste sist svangerskap når de skulle sjekke blodsukkeret i uke 31.. men ellers har jeg ikke fått beskjed om å faste. Skal inn i morgen på første kontroll og ta blodprøver da regner med de hadde sagt noe hvis jeg skulle faste.

Det har jeg aldri gjort.....

Jeg tok fastende en gang sist, men nå kommer jeg ikke på hva slags prøve d var jeg tok! Hadde aldri sukker i urinen så kan vel ikke ha vært det? Hmm...

Noe som har med jernlageret å gjøre kanskje?? Nei, nå ble jeg usikker...

Ingen av de prøvene du ramset opp trenger du å være fastende på (er autorisert helsesekretær, og det er vi som tar blodprøvene på legekontorer)..
Det er ikke noe annet som har stått på rekvisisjonen som du ikke har fått med deg. Skal jo ikke faste unødig og ubegrunnet..! 

Lykkeliten_84 skrev:
Ingen av de prøvene du ramset opp trenger du å være fastende på (er autorisert helsesekretær, og det er vi som tar blodprøvene på legekontorer)..
Det er ikke noe annet som har stått på rekvisisjonen som du ikke har fått med deg. Skal jo ikke faste unødig og ubegrunnet..! 

var bare de jeg kom på han ramset opp.... men d var 3 forskjellige prøver tatt i fingeren, 4 glass fra albuen og urinprøve.... Var 3 prøver som sto på eget ark (regner med det var prøver som ikke trengte faste) og to ark til.... ett rosa/lilla og ett gult (ikke om jeg vet om det har noe å si men...) Hvilke andre prøver taes av gravide der man må være fastende da??

Niceday skrev:

MamsTW skrev:

Tok maaaange. Pga overvekten min så tar de alltid langtidsbl.s, og så er det jo HIV, toxo, hepatitt og hele remsa der.

MamsTW skrev:

Niceday skrev:

MamsTW skrev:

Tok maaaange. Pga overvekten min så tar de alltid langtidsbl.s, og så er det jo HIV, toxo, hepatitt og hele remsa der.

Jeg har og hemokromatose (google) så det sjekkes og.

Nr. 2 ønskes skrev:
Ved langtidsblodsukker, hba1c, skal man da være fastende..!

aha.....mulig jeg har blandet sammen, men mente jeg fikk svar på langtidsblodsukkeret på fredag og da tok jeg bare en i fingeren. fastende var jeg ikke før på mandag...

En trenger ikke å møte fastende når en måler HbA1c (sjekket det opp i stad)

Back
Topp