Blodprøver svar

borga001

Elsker forumet
Har snart gått 4 uker siden jeg tok blodprøvene. Hvor lenge er det normalt at man må vente før man får svar i posten. Hater å må vente så lenge.

Har snart gått 4 uker siden jeg tok blodprøvene. Hvor lenge er det normalt at man må vente før man får svar i posten. Hater å må vente så lenge.

Jeg måtte dra innom legekontoret for å få papirene/svar fra blodprøvene. De sendte visstnok ikke ut noe så lenge alt så bra ut :p

Synes jeg høres lenge ut, jeg tror jeg hadde ringt ned for å høre med dem. Jeg fikk mine prøvesvar i posten ca 1 uke etter jeg tok dem sto på prøvesvar arket at jeg skulle ta med resultatene til fødeavdelingen når den tid kommer :)

Jeg spurte da jeg var der, og de sa at det tok ca 1 uke til prøvesvarene kom i posten. Regner med alt er i orden da, siden det har gått så lang tid. Da får jeg ringe legen og høre. :)

Viss det er noe GALE så ringer nok legen. ;) Det gjør min lege hvertfall. Om det ikke er noe gale så får du ikke noe svar. :)

Jeg fikk heller ikke svar i posten... Fikk beskjed om å høre på legekontoret etter en uke ca...

Eg fick de ikkje heller på posten denna gang. Varierer visst litt fra legekontor.
Men eg fråga legen min om de nær eg var på nesta besøk

Jeg har heller ikke fått noe i posten, må vi ha de med på sykehuset? Er det noe jeg skal be om å få hos legen?

Jeg har heller ikke fått svarene. Var hos legen på fredag å spurte etter dem, det et over 4 uker siden blodprøvene ble tatt. Men svarene var. Ikke kommet enda.

Jeg må oppbevare mine lab-papirer sammen med helsekortet til enhver tid. Jeg tror det er generell anbefaling. Forrige graviditet stiftet de dem faktisk sammen.

Jeg har ikke fått svar på de blodprøvene i noen av mine svangerskap.

De tester vel for hiv, jernlagre etc og så lenge alt er fint og man ikke er resus negativ mens far er positiv, eller omvendt, så er det kanskje ikke så nøye med de resultatene?

Jordmor sa iallfall til meg at det eneste viktige fra de blodprøvene som måtte overføres til helsekortet var min og pappans blodtype.

Sist fikk jeg svar på blodprøvene på neste kontroll. Da ble de stiftet til helsekortet :)

Jeg fikk ikke noe i posten, men fikk de stemplet sammen med helsekortet når jeg var på neste kontroll. Det er jo til fødselen de er relevante og mange leger sender ikke ut om det ikke er noe spesielt da man uansett skal tilbake på kontroll. Da har man kontroll på at det havner sammen med helsekortet og at den gravide ikke bare legger de i en skuff :-)

Back
Topp