Blodprøver på kontroll

siljegulli

Forumet er livet
VIP
Jeg tok BP på 1.kontroll i uke 12. Så ser jeg at jeg burde tatt i uke 28 også. Hvorfor i alle dager har jeg ikke fått gjort det?? :eek: neste kontroll jeg skal på nå er ikke før neste uke noe som igrunn er i uke 37. Egentlig burde jeg vel hatt kontroll denne uka. Kjenner jeg blir litt småirritert for føler jeg måtte "mase" meg til den timen... Bah!
Vet ikke helt hva jeg vil med denne klaginga, men skal ikke legen også ha litt oversikt over sånt?
Skal iallefall si ifra om at jeg skal ta BP neste gang jeg skal på kontroll!

Har heller ikke tatt slike blodprøver etter første legebeøsket jeg var på i forbindelse med svangerskapet. Ingen som har sagt jeg må det heller, har bare tatt to glukose tester og da har de tappa blod. Men da tester de vel bare blodsukkeret så..

Har bare tatt blodprøver ved første kontrollen. Utenom er det stikke i fingeren for å måle jern verdiene.
Aldri tatt noen andre blodprøver ( uten om når de testa for sukkersyke ) på disse tre svangerskapene i allefall.
Aldri hørt om noen andre blodprøver heller.

De skal vel teste blodprosenten i uke 28 tror jeg. Var i allefall det de gjorde på meg!

Jeg har tatt flere blodprøver, men det er fordi jeg er rhesus negativ og det må derfor sjekkes at jeg ikke danner antistoffer. Men utenom de testene har jeg ikke tatt noe ekstra.

Forstod det på jordmoren min at de ønsket å ha en måling ganske nær fødsel med blodprosent iallefall. Så det skjekket de i uke 33 på meg.

Forrige svangerskap ble jeg testet ved hver kontroll, denne gangen kun uke 16 og 24.

Sånn jeg der det er det BP uke 12, 28 og 36.
Jeg får si ifra ved neste kontroll. Bra jeg ikke er alene :)

Jeg har tatt 3 blodprøver. Legen min sa de pleier å ta så mange i løpet av graviditeten.

Har bare tatt en blood prøve, tegner med legen holder oversikten jeg;)

Jeg har bare tatt blodprøver en gang, pluss et stikk i fingeren på jordmorkontroll i uke 28 - for å måle blodprosent. Skal måle den på nytt på neste kontroll. Her er det visst kun de som er rhesus minus som skal ta blodprøver oftere.

Bare tatt en blodprøve, ellers er det et stikk i fingeren på hver kontroll

Like greit jeg har sluppet stikk i fingeren for det hater jeg!

Jeg tok hb i uke 28. Tror ikke det er mer en det hvis det ikke er noe ekstra.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
Ikke tatt noe. Får vente til neste kontroll og spørre :)

Må ta stikk i fingeren hver gang jeg er hos legen, sikkert fire ganger hittil i høst bare... Og det enda verdiene er helt supre, så kanskje han er litt vel streng med den blodprøven?

Back
Topp