Blodprøver på første kontroll

Høstbaby2018

Flørter med forumet
Juli13-jentene
Lurer på om man får svar på blodprøvene eller om man må ta kontakt selv? Jeg ba legen sjekke etter bl.a. vitamin- og jernmangel, hva er vanlig hos deres leger?

Jeg bruker å få svarbrev i posten, om prøveresultatene. Men nå har jeg fått ny lege, så vet ikke om jeg fortsatt får det på denne måten. Du kan jo ringe å etterlyse svar, dersom det er lenge siden du tok prøvene?

Jeg tok blodprøver på laboratoriet idag. Fikk beskjed om at de fleste tar en dag å sjekke, men nå som det er jul ville ingen se på prøvene mine før i romjulen.

Legen sjekker automatisk jern, og ba om de standard prøvene. Men usikker på om det ble sjekket blodtype og rhesus. Ble sjekket første graviitet.

Jeg fikk brev i posten 2 dager etter om jernnivået. Legen skrev ingenting om de andre prøvene, men jeg vet ikke om det er fordi svarene ikke er kommet enda, eller om han bare ikke gadd å nevne dem. Jeg vet jo hva resultatene blir!

Her er dte så at om alt er ok så hører jeg ikke noe, om det er noe som må sjekkes videre eller noen verdier er for høye eller lave så ringer de og gir beskjed og evt ber meg komme på ny time.

Legen sendte meg mine svar, og en kommentar omtalt alt var bra. Og god jul-hilsen. Hyggelig :-)

Så koselig legen din virker, En-skatt :)

Var ihvertfall på mandag og tok prøver, har ikke hørt noe enda,så får vel ringe etter jul :b
Har nylig skiftet til denne legen, så jeg vet ikke helt praksisen der, og er vant til forskjellig ellers.. en lege kunne jeg ringe til å få svar på både prøver og røntgen, mens forrige lege skulle ha meg inn til time (som man selvsagt også må betale for) for akkurat samme tingene..

Back
Topp