Blodprøver i begynnelsen av syklus

Emiliemor

Gift med forumet
Jeg skal ta blodprøver på dag 2-3 i syklus. Jeg får mens i morgen og dag 2-3 havner jo da i helgen. Så what to do?:)

Dra på legevakt eller volvat og be om å ta den blodprøven der:) De er jo oppe i helgene. Du har vel kanskje en rekvisisjon?

Volvat oslo er åpen alle dager. Ikke alle avdelinger, men blodprøveavdelingen hører jo til legevakta, så jeg vil jo tro det. Ring de hvis du er usikker, eller hør med legevakta di. En av de bør jo klare å ta en blodprøve på deg i helgen. Litt dyrere enn fastlege, men skitt au:)

Har de åpent på lørdag på volvat? Er det jeg skal ta :) trodde de bare var oppe til 20 på fredag..
Volvat oslo er åpen alle dager. Ikke alle avdelinger, men blodprøveavdelingen hører jo til legevakta, så jeg vil jo tro det. Ring de hvis du er usikker, eller hør med legevakta di. En av de bør jo klare å ta en blodprøve på deg i helgen. Litt dyrere enn fastlege, men skitt au:)

Jeg skal til Volvat i Fredriksstad. Men skal ringe de å høre. Ellers kan jeg kanskje ta de på cd 1(i morgen) eller cd 4(mandag). Har lest at alt fra cd 1-4 er normalt.. Men om det stemmer det vet jeg ikke.

Jeg skal til Volvat i Fredriksstad. Men skal ringe de å høre. Ellers kan jeg kanskje ta de på cd 1(i morgen) eller cd 4(mandag). Har lest at alt fra cd 1-4 er normalt.. Men om det stemmer det vet jeg ikke.
Det årner seg nok uansett:) Husker jeg tok prøven på volvat på en lørdag på syklusdag 2:)

Jeg skal ta de samme blodprøvene, men fikk beskjed om mellom dag 2 og 5:-) Så kanskje det går greit å vente til dag 4 på mandag?

Jeg skal ta de samme blodprøvene, men fikk beskjed om mellom dag 2 og 5:) Så kanskje det går greit å vente til dag 4 på mandag?

ja helt sikkert :) det står forskjellig over alt. han gyn jeg var hos sist sa cd 1-3. hun jeg har vært hos nå sier 2-3. men leser at alt mellom 1-4 er normalt :) så da får jeg vente til mandag tenker jeg :) hvis det er åpent på lørdag så gjør jeg det da :) siden jeg har sen vakt på mandag så blir det litt stress siden sambo jobber dag og jeg ikke kjører. er 30-45 min å kjøre.

Jeg måtte ta neste syklus når jeg ikke fikk tatt på syklusdag 2 eller 3, for ingen av sykehusene her er åpne på helg. Og den AMH prøven må takes på et sted som kan behandle den øyeblikkelig, så den kan ikke takes alle steder.
Men det varierer visst fra sted til sted hvilke dager som er godkjent.

Har du noen Fürst laboratorium i nærheten da?

Jeg fikk heldigvis ikke mensen før i dag:) så da får jeg tatt de på cd 3 som er mandag :)

Jeg har jo tatt den AMH prøven før og vet at den var bra :) men siden jeg hR byttet gyn. Må jeg ta alt på nytt. Tror volvat kan ta den prøven. Håper det :)

Noen som vet hvor mye det koster å ta blodprøver hos volvat? Eller har jeg kanskje allerede betalt for det når jeg var til konsultasjon?

Back
Topp