Blodprøve????

Siffen

Forelsket i forumet
Har bare tatt en blodprøve siden jeg ble gravid. Tror det var i uke 7-8, siden da har ikke legen tatt noe blodprøve.
Mente at jeg gjorde det ved hver kontroll med de to andre.
Hva er normalt, eller hva har dere gjort?

I går ettermiddag døde den lille gutten som min datter fant på badeland. Tankene våre går til hans familie og spesielt hans mor som var der.

Har ikke tatt blodprøve mer enn en gang jeg heller.

Huff...... tragisk hendelse med tragisk utfall.
Stakkars familien

man skal bare ta blodprøve en gang. evt flere ganger dersom man er rhesus-.

Men blodprosenten tas ca annenhver gang! :)

ORIGINAL: Wibe^

man skal bare ta blodprøve en gang. evt flere ganger dersom man er rhesus-.

Men blodprosenten tas ca annenhver gang! :)

Målte blodprosenten bare i uke 12 jeg[8|]
Blod prosent er det jern?
Har ferritin nivå LAAAAAAAANGT over det jeg skal så kanskje de ikke trenger å sjekke det[8|]
Tar EKG og sånn en gang i året. Hvis de høye verdiene begynner å tære på innvollene mine må jeg tappe

ORIGINAL: Siffen

I går ettermiddag døde den lille gutten som min datter fant på badeland. Tankene våre går til hans familie og spesielt hans mor som var der.

Leste om det tidligere i dag... Fryktelig trist!
Håper datteren din har fått tilbud om hjelp, sånn som de som jobbet der. Det trenger hun sikkert nå.

Mine tanker går også til den lille guttens familie, spesielt mammaen.

blodprøve eller blodprosent måles ikke hver gang.. jeg reagerte nemlig på det samme.. og fikk beskjed om at di måler dette første gang du er til kontroll og at jeg skal måle det ved neste kontroll, er da 26 uker på vei

blodprosent er ikkje jern/ferritin..det må sendast inn for å analysere..vert tatt ved 1 kontroll. ellers er det kun sjølve blodlageret ditt som måles. Men det kan ha samanheng med jernlageret- dog ikkje nødvendigvis!!
eg f.eks har flott blodprosent med lavt jern innhald!! mens mannen min har ei stund lav blodprosent og fint jernlager også plutselig ikkje jern...alle tenkelige kombinasjoner går an også utenkelige har vi erfart!!

JEg hadde en blodprøve i uke 12. Og en forrige gang, altså uke 26. Og siden jeg er rhesus- skal jeg ha en i uke 30 eller 32 også[;)]

jeg tok blodprøver når jeg var 11 uker på vei, men blod% måler de hver gang

Back
Topp