Blodprøve!

Leetha

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Jeg var hos legen i dag for å ta blodprøver! Startet med den ene armen men så stoppet blodet :-O, så da måtte hu stikke meg i den andre og der stoppet det også!

Jeg har fått offesielt blodprøve skrekk etter hun satt der og beveger den nåla fram og tilbake, opp og ned, side til side! :-S

Det skjer alltid med meg. Har opplevd at de har til slutt gitt opp å sendt meg til sykehuset i stedfor og fått anestesilegen til å ta prøvene.

Jeg var hos legen i dag for å ta blodprøver! Startet med den ene armen men så stoppet blodet :-O, så da måtte hu stikke meg i den andre og der stoppet det også!

Jeg har fått offesielt blodprøve skrekk etter hun satt der og beveger den nåla fram og tilbake, opp og ned, side til side! :-S
Velkommen til livet mitt :P Føler med deg. Jeg har håpløse blodårer og de må som regel stikke i begge armene hvis de skal ha mer enn to glass. Har opplevd bomstikking og nålebevgelser og gud vet hva oppigjennom. Sett helsesekretærer bli mer og mer svette for hver gang de stikker og bommer og beklager seg i øst og vest :laughing002 Heldigvis har jeg ikke tatt skrekken av det :P

samme her, problemet er visst små blodårer. Var værst når jeg skulle gi blod, da bruker de større nåler, måtte prøve begge armene flere ganger før det til slutt gikk, så tok det kjempelang tid å fylle posen etterpå :P Det er jo ikke vondt eller farlig, så eneste er at man må være litt tålmodig, men det kan jo så klart være litt ekkelt og ubehagelig :)

Har opplevd det samme, hater følelsen når de roter med nåla frem og tilbake :-(

Velkommen til livet mitt :P Føler med deg. Jeg har håpløse blodårer og de må som regel stikke i begge armene hvis de skal ha mer enn to glass. Har opplevd bomstikking og nålebevgelser og gud vet hva oppigjennom. Sett helsesekretærer bli mer og mer svette for hver gang de stikker og bommer og beklager seg i øst og vest :laughing002 Heldigvis har jeg ikke tatt skrekken av det :P
Så sykt irriterende! Jeg har ALDRI hatt dette problemet før og det har heller aldri vert et problem å finne blodårene før nå :-O
Så nå kan det være at jeg må komme innom en gang til for å stikke meg :-/

Så sykt irriterende! Jeg har ALDRI hatt dette problemet før og det har heller aldri vert et problem å finne blodårene før nå :-O
Så nå kan det være at jeg må komme innom en gang til for å stikke meg :-/
Ja, litt kjedelig er det jo. Er som regel grønn og blå i armene etter de har tatt blodprøve av meg :P Men jeg har vært vandt til å ha det sånn helt siden jeg var liten. Et lite tips er hvis du passer på å være god og varm før blodprøva. Hopp gjerne litt opp og ned, slå floke, gå opp og ned i trappa til legekontoret noen ganger etc. Da får du i gang blodsirkulasjonen skikkelig og det er enklere å finne blodårene siden de utvider seg :)

Ja, litt kjedelig er det jo. Er som regel grønn og blå i armene etter de har tatt blodprøve av meg :P Men jeg har vært vandt til å ha det sånn helt siden jeg var liten. Et lite tips er hvis du passer på å være god og varm før blodprøva. Hopp gjerne litt opp og ned, slå floke, gå opp og ned i trappa til legekontoret noen ganger etc. Da får du i gang blodsirkulasjonen skikkelig og det er enklere å finne blodårene siden de utvider seg :)
Takk!! :-D
Det skal jeg huske på til neste gang verfall!!! :-D

Jeg hadde seriøst svimt av på flekken!!:-o kom litt over blodprøveskrekken min etter siste svangerskap., siden jeg tok så ofte prøver da. Har brukt et år på å gå til behandling for tannlegeskrekk nå.. Så kan endelig gå både til tannlege og lege uten å gå i bakken på venterommet:-P

Jeg har en "annen form for blodprøveskrekk" Det går greit at jeg blir tatt blodprøve av.
Men fikser ikke å ta blodprøve av pasientene mine eller å legge inn veneflon for intravenøs behandling nå når jeg er gravid:confused005 Var sånn sist også...

Back
Topp