Blodprøve ved ferskforsøk

Sch88

Andre møte med forumet
Håper det er noen snille IVF jenter her som kan hjelpe meg:)Er i gang med søskenforsøk nr 1, hadde egguttak torsdag 2 mars og innsett 5 mars. Er satt opp til blodprøve for å sjekke hcg den 16 mars. Dette er dag 14 etter uttak men kun dag 11 etter innsett. Er det vanlig praksis å ta blodprøve av hcg så tidlig? På tidligere frysforsøk har jeg tatt 14 dager etter innsett, og kan desverre ikke huske når jeg tok blodprøve ved mitt første ferskforsøk, for det er så lenge siden Hva har dere andre gjort?
 
Last edited:
Håper det er noen snille IVF jenter her som kan hjelpe meg Er i gang med søskenforsøk nr 1, hadde egguttak torsdag 2 mars og innsett 5 mars. Er satt opp til blodprøve for å sjekke hcg den 16 mars. Dette er dag 14 etter uttak men kun dag 11 etter innsett. Er det vanlig praksis å ta blodprøve av hcg så tidlig? På tidligere frysforsøk har jeg tatt 14 dager etter innsett, og kan desverre ikke huske når jeg tok blodprøve ved mitt første ferskforsøk, for det er så lenge siden Hva har dere andre gjort?
Du er da 14 dager dpo som vil tilsi dagen du skulle hatt mensen ved en vanlig syklus. Helt normalt :)
 
Du er da 14 dager dpo som vil tilsi dagen du skulle hatt mensen ved en vanlig syklus. Helt normalt :)
Ok, takk for svar! Bare litt forvirrende at frys er annerledes, men har vel med det å gjøre da. At det er ferskforsøk. Ser så mange andre skriver de tar blodprøve 14 dager etter innsett også ved fersk. Men da vet jeg det ikke har blitt gjort en feil! Utrolig hvor mye man glemmer fra disse forsøkene:angelic:
 
Last edited:
Spørs på behandler også. Min klinikk sier bare urinprøve og det er godt nok. Har bare pga aborter og oppfølging ved nye svangerskap og blødninger.
 
Back
Topp