Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Takk! Det var det de målte, ja. Ble så uttafor da hun fortalte om lav amh og lavt østradiolnivå.. Vi har jo lurt på hvorfor det ikke har funket for oss på egenhånd siden alt tilsynelatende har vært normalt. Er redd det ikke funker med ivf heller slik det ser ut nå etter en uke med stimulering.
IVF er ikke et opplegg til alle. Det kan hende at det første protokollet ikke fungerte, men da er det legenes oppgave å prøve noe annet. Har litt inntrykk av at det første forsøket blir ofte litt av en testrunde som klinikk bruker for å optimalisere etterhvertTakk! Det var det de målte, ja. Ble så uttafor da hun fortalte om lav amh og lavt østradiolnivå.. Vi har jo lurt på hvorfor det ikke har funket for oss på egenhånd siden alt tilsynelatende har vært normalt. Er redd det ikke funker med ivf heller slik det ser ut nå etter en uke med stimulering.

Men det er mange veier med ivf også. Siste gangen når det funket her var det ny kombinasjon av medisiner, og vipps så gikk det
Det er faktisk bare ett som skal til, det er vi beviset på!Jeg har lav amh etter endometroise operasjon og reagerte ikke som forventet på stimulering. Aldri fått ut mange egg, å har igjennom 3 runder med uttak kun hatt et som har overlevd til innsett. Fikk satt inn en blasto i desember, men det holdt det. Ble gravid og er 14 uker nå
Forstår fortvilelsen, jeg kjente på den selvMen det er mange veier med ivf også. Siste gangen når det funket her var det ny kombinasjon av medisiner, og vipps så gikk det
Det er faktisk bare ett som skal til, det er vi beviset på!
Masse lykke til![]()

Ikke bli for fortvilet ennå kjæreIVF er ikke et opplegg til alle. Det kan hende at det første protokollet ikke fungerte, men da er det legenes oppgave å prøve noe annet. Har litt inntrykk av at det første forsøket blir ofte litt av en testrunde som klinikk bruker for å optimalisere etterhvert

Så mye glede i en liten kropp 
Gratulerer så mye, så flott at dere fant gullegget!
Kjenner jeg trenger slike solskinnshistorier nå. Prøver liksom å ikke tenke på det hele tiden, gå tur, klare å snakke om det uten å bli lei meg. Jeg visste jo at vi slet, men ikke hva som gjorde det. Har kranglet med gynekologen min for å få henvisning uten å måtte prøve lenger alene (hun er flink og jeg liker henne, vi var bare uenige. 1,5 år hjemme var nok.).
Er du offentlig eller privat? Hvilke medisiner har du fått prøve?
Takk for lykkeønskninger!
Å jeg var desperat på at de hele tiden skulle bekrefte at de ikke gjorde det. Det skal litt til før de gjør det. Det skal prøves ut endel før du kommer dit, så prøv å slapp av med den tanken
Det er vanskelig å tenke på noe annet i prosessen du er i. Jeg klarte ikke det. Kanskje man bare må akseptere at tankene går dit en periode å gjøre det beste ut av det. Å være ufrivillig barnløs er grusomt, å om man ikke har vært igjennom det selv kan man ikke forstå.
Vi var offentlig, ved Porsgrunn.
Jeg har prøvd litt forskjellig. Jeg kan skrive opp for hvert forsøk
1 forsøk, august 2020 : Lang protokoll med Synarela som nedregulering. Så stimulering 412,5 ui Menopur, før Ovitrelle som eggløsning sprøyte.
Resultat: Masse tomme eggposer, kun 1 egg ut. Det ble befruktet, men delte seg feil på dag 2. Dagen vi skulle ha innsett. Det var veldig vondt og vanskelig. Forsøk avbrutt.
2 forsøk, oktober 2020: En mellomting av lang og kort protokoll. Nedregulering med Fyremadel. Så stimulering med Menopur 412,5 ui og 5 mg Letrozol fra dag 2 til 6. Med Fyremadel igjen på dag 5-8 for å holde igjen eggene da vi lurte på om de slapp for tidlig første gang. Og Ovitrelle som eggløsningsprøye.
Resultat: Mindre tomme eggposer. Men kun 4 egg ut. Klinikken ringte dagen etter å sa alle var tomme skall, å det var derfor ingen ting å befrukte. Det ble derfor avbrutt igjen.
3 forsøk, desember 2020: Lang protokoll med Synarela som nedregulering. Så stimulering med Menopur 300 ui og Fostimon 150 ui. Så ovitrelle som egglønsing sprøyte.
Resultat: Mindre tomme eggposer, 5 egg ut. 2 viste seg å være tomme skall, 3 ble befruktet. Pga helg og helgestengt måtte de da prøve å dyrke til blasto. Noe jeg syns var veldig skummelt med så få egg. 1 egg klarte seg, og ble en blasto. Første innsett, og jeg ble gravid.
Ca 2 mnd før siste forsøk begynte jeg også på masse vitaminer vi hadde lest oss til. Litt usikker på hva alt var, men om du lurer så gi beskjed. Så skal jeg finne ut av detJeg trooor det kan ha hjulpet på kvaliteten på det lille de fikk ut, men det får vi jo aldri vite helt sikkert.
Ser også du har skrevet at du er redd dem skal gi deg opp. Vet du, akkurat det var min største frykt ogsåÅ jeg var desperat på at de hele tiden skulle bekrefte at de ikke gjorde det. Det skal litt til før de gjør det. Det skal prøves ut endel før du kommer dit, så prøv å slapp av med den tanken
![]()
Det gir håp!
Stakkars mannen, tror aldri han har brukt penger på vitaminer før, og de siste to årene har det gått en del til sammen.
Tror du har rett, kan hende jeg må akseptere at det er sånn nå.
For et egg som klarte seg siste runde.Det gir håp!
Hvis du har mulighet, så ønsker jeg gjerne å høre om vitaminene også. Tar litt vitaminer selv, blant annet q10, men kjekt å høre hva dere fant ut som kanskje hjalp som jeg også bør prøve!Stakkars mannen, tror aldri han har brukt penger på vitaminer før, og de siste to årene har det gått en del til sammen.
Prøver å slappe av og tenke at dette er jobben deres, men hun var så alvorlig at jeg syns det er vanskelig. Har fått lite informasjon til nå, har måttet mase meg til å få vite ting. Føles som de bare vil ha en kjapt inn og kjapt ut igjen.![]()
Kan ennå ikke tro det gikk. Ivf er så hardt når man står i det, men så fantastisk at det er en mulighet når man sliter. Nå tenker jeg på det som at alt skjer for en grunn, å hadde det ikke vært sånn og sånn, så hadde det ikke vært akkurat denne babyen jeg hadde hatt i magen nå.
Brukt endel her også. Vi ble flinke til å følge med på tilbud etterhvert, å heller hamstre på tilbud. Denne prosessen er jammen dyr. Men så klart verdt hver eneste krone når man lykkes.Ja, det var et lite fighter-eggKan ennå ikke tro det gikk. Ivf er så hardt når man står i det, men så fantastisk at det er en mulighet når man sliter. Nå tenker jeg på det som at alt skjer for en grunn, å hadde det ikke vært sånn og sånn, så hadde det ikke vært akkurat denne babyen jeg hadde hatt i magen nå.
Kjenner igjen det med pengebruk på vitaminerBrukt endel her også. Vi ble flinke til å følge med på tilbud etterhvert, å heller hamstre på tilbud. Denne prosessen er jammen dyr. Men så klart verdt hver eneste krone når man lykkes.
Kjent mye på kjapt inn og ut følelsen jeg også. Var mye frustrert og følte vi absolutt ikke fikk informasjonen vi ønsket. Men så går det på et vis det å. Men stå på ditt med de viktigste spørsmålene, skriv dem gjerne ned å ha dem med på eventuelle timer. Eller "mas" på dem der du kan kontakte dem, til du får svar.
Sender deg listen med vitaminene jeg brukte i løpet av et par dager, så kan du også skrive til meg på melding om det er noe du lurer på. Jeg har fått mye erfaring på kort tid. Vet hvor vanskelig prosessen er, så om jeg kan hjelpe er jeg bare glad for det![]()

Jeg måtte øke styrken på gonal-f da de ikke var fornøyd med blodprøva. Og lengden tror jeg. Måtte opp i full styrke, men da fungerte det ogsåHva er det de måler etter ca en uke på eks. Gonal f når man tar blodprøve?
Skulle fortelle mannen, men klarer ikke komme på det. Er helt kjørt i hodet etter å ha fått vite om lave verdier og behov for flere dager på sprøyter.
Jeg måtte øke styrken på gonal-f da de ikke var fornøyd med blodprøva. Og lengden tror jeg. Måtte opp i full styrke, men da fungerte det ogsåBle gravid på første forsøk. Amh på 1.

Uff, så veldig uflaks
Herlig! Så glad for å høre.
Jeg fikk nettopp melding fra skolen til guttungen at han er i karantene pga smitte i klassen. Og vi i ventekarantene til negativ test hos han. Har egentlig kontroll i morgen etter å ha økt dosen, men går ut fra at det blir avbrutt.![]()
Så veldig, veldig lei korona!Takk for oppmuntrende ord
Jeg håper de ikke gir meg opp, og at det finnes hormoner som jeg responderer bedre på. Ser søte babyer overalt, smelter helt og blir på gråten hver gang.Så mye glede i en liten kropp
![]()
Skriver oppmuntrende ord men synes heller ikke at det er så lett å være optimistisk! Hadde et avbrutt forsøk for noen uker siden og har også hatt slike tanker som du har. Men de er ikke logiske! Stemmer at flere får det til på det første forsøket, men det er jo en grunn til at man får dekket 3 fullførte forsøk. Helsevesenet ville ikke betale for en tapt kamp
prøv å huske at denne livsperioden varer ikke evig, og en dag så kommer denne sorgen til å bli bare et minne i din rike hverdag 

jeg deler din frustrasjon!Er veldig lov å være lei degSkriver oppmuntrende ord men synes heller ikke at det er så lett å være optimistisk! Hadde et avbrutt forsøk for noen uker siden og har også hatt slike tanker som du har. Men de er ikke logiske! Stemmer at flere får det til på det første forsøket, men det er jo en grunn til at man får dekket 3 fullførte forsøk. Helsevesenet ville ikke betale for en tapt kamp
Folk har så mange ulike opplevelser at det er nesten ikke rart at det tar litt tid å finne en bra protokoll til alle. Likevel er det vanskelig å håndtere følelsene av skuffelse og maktløshet når man ikke har kontroll over situasjonen selv.
Det er rett og slett bare tøft, og jeg tror du må unnskylde både din psyke og din kropp på den samme måten at man ville aldri skylde på en hjertesyk pasient fordi de er sykeprøv å huske at denne livsperioden varer ikke evig, og en dag så kommer denne sorgen til å bli bare et minne i din rike hverdag
Forresten veldig synd om karantenejeg deler din frustrasjon!
Det er bare så vanskelig å huske på, og det er så lett å havne i feil tankespor. Vi var heldige og fikk prioritert prøven slik at vi fikk svar innen 24 timer. Det var takket være den forståelsesfulle og omtenksomme damen som satt i andre enden av coronatelefonen. Testen var negativ og vi fikk flyttet kontrollen til onsdag så nå er det bare å krysse fingrene. Om forsøket må avbrytes på grunn av at jeg ikke har respondert godt nok, så vet vi hvertfall at det er derfor, og ikke på grunn av karantene. Lettere å vite veien videre mtp neste runde evt.